شناسهٔ خبر: 67603909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پایش مصرف برق ادارات زنجان آغاز شد

فاطمه آزادی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از آغاز طرح پایش مصرف برق دستگاه‌های اجرایی و مراکز تجاری استان زنجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

پیام جوادی امروز (چهارشنبه، ۱۹ تیر ماه) در آیین آغاز رزمایش پایش و مدیریت بار دستگاه‌های اجرایی و مراکز تجاری استان با اعلام این‌که روند افزایشی مصرف انرژی در ماه‌های گرم سال موجب ناترازی در تولید و مصرف برق می‌شود، اظهار کرد: پیشی گرفتن مصرف از تولید و شدت بالای انرژی در ایران نسبت به میانگین جهانی بر اهمیت رعایت الگوی مصرف درست می‌افزاید؛ چرا که تولید برق علاوه بر هدر رفتن منابع طبیعی خطرات زیست‌محیطی فراوانی را نیز به همراه دارد و اصلاح الگوی مصرف یکی از چالش‌های مهم کشور است که در صورت تحقق آن می‌توان گام‌های بلندی برای پیشرفت و آبادانی برداشت.

وی افزود: مصرف بیهوده انرژی و عدم بهینه‌سازی آن موجب هدر رفت منابع مالی بالایی نیز می‌شود و می‌توان این انرژی زیرساختی را در ریل توسعه و پیشرفت استفاده کرد که به آبادانی و جهش تولید منجر شود.

او با اشاره به این‌که مشترکان اداری بخش مهمی از انرژی توزیع شده در استان را مصرف می‌کنند، عنوان کرد: جبران ناترازی تولید و مصرف انرژی نیازمند همراهی همه مشترکان به‌خصوص بدنه‌ دولت است که مدیریت مصرف را از خود شروع نمایند و مشترکان اداری نقش بسیار مهمی در این راه دارند و خوشبختانه در سال‌های اخیر همراهی مطلوبی از این بخش شاهد بودیم و امیدواریم امسال هم که روزهای بسیار گرمی در پیش رو داریم این همراهی بیش از پیش باشد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز پیرامون برگزاری رزمایش پایش بار دستگاه‌های اجرایی و اماکن تجاری استان، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده با هدف ترویج فرهنگ مدیریت مصرف، این رزمایش با حضور ۲۸ اکیپ متشکل از ۸۰ کارشناس در سطح استان آغاز و ۱۴۰ دستگاه اجرایی و ۱۶ مرکز تجاری بزرگ استان پایش شد.

رویا قزلباش افزود: بر اساس مصوبه هیأت محترم دولت، از تاریخ ١٥ خرداد تا ١٥ شهریورماه ١٤٠٣ ساعت کاری ادارات از ٦ تا ١٣ تعیین شده که این موضوع در جهت صرفه‌جویی در مصرف برق در ساعات پیک بار فصل گرم و تابستان برنامه‌ریزی و همچنین در این مصوبه تاکید شده که تمامی ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان ۴۰ درصد در ساعات اداری نسبت به دوره مشابه سال ١٤٠٠ و ۷۰ درصد در ساعات غیر اداری به نسبت مصرف همان روز، کاهش دهند و اداراتی که دارای مولد برق هستند جهت تامین برق خود در ساعات اداری باید از مولدهای تامین برق استفاده کنند.

وی با بیان این‌که در رزمایش پایش بار مصرفی دستگاه‌های اجرایی برای ۱۰ دستگاه اجرایی به سبب عدم رعایت کامل الگوی مصرف اخطاریه ابلاغ شد و درصورت عدم رعایت نکات ابلاغ شده برق این دستگاه‌ها قطع خواهد شد، افزود: براساس دستور از تاریخ اجرای رزمایش محدود نمودن مصرف ادارات طبق میزان مجاز مصرف قید شده در بند اصلی با استفاده از برنامه‌ریزی از راه دور کنتورهای هوشمند دستگاه‌ها آغاز می‌شود، این موضوع پیش‌تر به همه دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی استانداری زنجان ابلاغ شده است.

به گزارش ایسنا در رزمایش پایش بار مصرفی دستگاه‌های اجرایی و اماکن تجاری استان زنجان، علاوه بر ارزیابی میزان مصرف، راهکارهای کاهش مصرف برق در ساختمان‌های اداری و تجاری برای این مشترکان ارائه شد.

انتهای پیام

نظر شما