شناسهٔ خبر: 67603797 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بایدن: ۵ سامانه پدافند هوایی دیگر به اوکراین می‌دهیم

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد برای تقویت پدافند هوایی ارتش اوکراین، واشنگتن و دیگر کشورهای عضو ناتو 5 سامانه پدافند هوایی دیگر را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در ادامه حمایت‌های آمریکا و اروپا از دولت وارتش اوکراین، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که اوکراین به‌ز ودی ۵ سامانه دفاعی هوایی دیگر از جمله ۳ سامانه «پاتریوت» را برای حفاظت از قلمرو و حاکمیتش دریافت خواهد کرد؛ این سامانه‌ها را آمریکا، آلمان و رومانی به کی‌یف تحویل خواهند داد.

این کمک نظامی جدید آمریکا و کشورهای غربی در شرایطی صورت می‌گیرد که نشست سران سامان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واشنگتن در حال برگزاری است؛ جنگ اوکراین و تقویت پدافند هوایی ارتش اوکراین یکی از محورهای اصلی بحث و گفت‌وگوی سران ناتوست.

همچنین سران کشورهای آمریکا، هلند، رومانی و اوکراین با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که برای ساخت چهارمین سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» هلند در حال اهدای قطعات پاتریوت است و ایتالیا نیز یک سامانه سمپ-تی دیگر در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد.

پیش از این ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در ماه آوریل خطاب به سران ناتو اعلام کرد که ارتش اوکراین برای مقابله با حملات هوایی روسیه نیاز به حداقل ۷ سامانه پاتریوت دارد.

در بیانیه سران ناتو همچنین تأکید شده که این کشورها «در حال هماهنگی نزدیک با کی‌یف هستند تا این سامانه‌ها را در اسرع وقت در دسترس ارتش اوکراین قرار دهند.» آنها همچنین گفتند که در تلاش هستند تا در اواخر سال جاری بیانیه دیگری درباره سامانه‌های دفاع هوایی راهبردی دیگر برای اوکراین ارائه کنند.

نظر شما