شناسهٔ خبر: 67603599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شرکت های بیمه در خراسان‌شمالی ۱۴ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کردند

بجنورد-ایرنا- رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان شمالی گفت: شرکت های بیمه استان براساس آخرین آمار و اسناد در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کردند که از این میزان ۱۴ هزار میلیارد ریال بابت خسارت به بیمه شدگان پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

مهران ساری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۱۳۵ هزار پرونده خسارت در همه رشته های بیمه ای استان در این بازه زمانی تشکیل شده است که ۶۵ تا ۷۰ درصد شامل بیمه خودرو و شخص ثالث بوده است و بعد از آن خسارت های درمان تکمیلی بیشترین بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه خراسان شمالی از نظر حوادث ترافیکی و طبیعی جزو استان های با خطر متوسط و بالا است این امر باعث پرداخت خسارت بیشتر نیز شده است.

به گفته ساری؛ بیش از ۸۲ درصد درآمد بیمه خراسان شمالی متمرکز در بخش خصوصی بوده است.

وی تعداد شرکت های بیمه ای در استان را ۲۳ مورد دانست و گفت: این ۲۳ شرکت کلیه خدمات بیمه ای را در سطح استان به شهروندان محترم ارائه می کنند.

ساری با بیان اینکه یکهزار و ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم در صنعت بیمه استان شاغل هستند، تصریح کرد: تعداد نمایندگی های فعال در صنعت بیمه در این استان ۶۰۰ نمایندگی است که در صورت توجه بیشتر به این صنعت، بهبود شاخص های اقتصادی، ارائه خدمات بهتر به مشتریان از سوی شرکت های بیمه می تواند افزایش قابل توجهی داشته باشد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما