شناسهٔ خبر: 67603553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۸ ورزشکار مازندرانی المپیکی هستند - اکونیوز

اقتصاد ایران: ساری- مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: هشت ورزشکار از ۴۰ نفر اعزامی به مسابقات المپیک مازندرانی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی رجبی سه شنبه شب در نشست با هیأت‌های ورزشی استان به نگاه ویژه حمایت از هیأت‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۵ میلیارد فقط اعتبار به ۵۵ هیأت ورزشی استانی پرداخت شده است.

وی در خصوص بحث واگذاری اماکن ورزشی به ویژه به قهرمانان افزود: ۲۷۶ از اماکن ورزشی را در قالب ماده ۸۸_۲۷ و ۲۱ واگذار کرده‌ایم و در بحث سرانه ورزشی در یکسال گذشته از ۱.۳۰ به ۱.۳۱ درصد رسیدیم.

رجبی خواستار حمایت ویژه از المپیکی‌های مازندرانی شد و گفت: حمایت و پشتیبانی از ورزشکاران المپیکی مهمترین دستورالعمل جلسات شورای عالی ورزش است و از ۴۰ ورزشکار اعزامی به المپیک هشت ورزشکار مازندرانی هستند.

رجبی افزود: تمامی شهرهای استان مازندران با نصب بنرهای ورزشکاران المپیکی رنگ و بوی المپیکی گرفته و قطعاً در مراسم بدرقه ورزشکاران المپیکی هدایای ویژه ای برای افزایش انگیزه تقدیم المپیکی‌ها خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران به حضور وزیر ورزش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در هفته گذشته وزیر ورزش پاداش خوبی را برای حسن یزدانی در نظر گرفته است و همچنین به دیگر ورزشکاران هم هدایایی را در نظر گرفته‌اند.

رجبی با اشاره به پاداش ویژه برای المپیکی‌ها گفت: وزارت ورزش اعلام کرده که کسانی که در المپیک طلا بگیرند ۸ میلیارد و کسانی که مدال نقره کسب کنند ۴ میلیارد و برنزی‌ها ۲ میلیارد پاداش خواهند گرفت و و ما هم در استان در تلاش هستیم تا پاداش خوبی را برای مدال آوران مازندرانی داشته باشیم.

وی در خصوص بحث ورزش همگانی گفت: طرح ملی ورزش و مردم جهت توسعه سبد حرکتی خانواده‌ها در حال اجرا است و حدود ۷۹ درصد جمعیت ایران فعلاً ورزش نمی‌کنند و فعالیت بدنی ندارد.

رجبی از شرایط این طرح گفت و افزود: ۸۹ مکان و سالن‌های ورزشی را آزاد سازی کرده‌ایم و دوره‌های رایگان آموزش مربیگری در بین فارغ التحصیلان ورزشی را انجام داده‌ایم تا به آموزش این درصد از جامعه بپردازند تا هم شور و نشاط اجتماعی ایجاد کنیم و هم به ترویج ورزش همگانی بپردازیم.

برچسب‌ها:

نظر شما