شناسهٔ خبر: 67603227 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

غذاهای مناسب برای سلامت قلب مبتلایان به دیابت ۱

یک مطالعه جدید نشان می دهد که دو رژیم غذایی سالم شناخته شده می توانند خطر بیماری قلبی را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ کاهش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند افرادی که رژیم مدیترانه ای یا رژیم غذایی DASH مصرف می‌کردند سطوح پایین‌تری از نشانگرهای خونی داشتند که در محیط‌های بالینی برای ارزیابی خطر سلامت قلب استفاده می‌شود.

محقق ارشد «آرپیتا باسو»، دانشیار علوم حرکتی و تغذیه در دانشگاه نوادا، گفت: «هر دو رژیم غذایی DASH و مدیترانه ای ارتباط‌های محافظتی را نشان دادند، به این معنی که این الگوهای غذایی می‌توانند در صورت مصرف منظم تفاوت ایجاد کنند.»

مطالعه جدید مبتنی بر مطالعه قبلی است که در آن محققان رژیم‌های DASH و مدیترانه‌ای را با تجمع کمتر چربی در اطراف قلب و سخت شدن کمتر شریان‌ها مرتبط کردند.

برای این مطالعه، ۱۲۵۵ بزرگسال به مدت شش سال پیگیری شدند که ۵۶۳ نفر از آن ها دیابت نوع ۱ داشتند.

محققان رژیم غذایی افراد را با استفاده از پرسشنامه ارزیابی کردند تا ببینند چه کسی به روشی مشابه رژیم غذایی مدیترانه ای یا DASH غذا می‌خورد.

آن ها دریافتند که بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۱ تمایل به مصرف رژیم‌های غذایی پرچرب دارند، زیرا شرایط آنها مستلزم کاهش کربوهیدرات است. آن ها تمایل دارند پروتئین حیوانی را جایگزین کنند که می‌تواند چربی اشباع شده و کلسترول بالایی داشته باشد.

باسو گفت: «نیاز فوری برای رسیدگی به کیفیت رژیم غذایی در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۱ وجود دارد.»

وی افزود: «غذاهای خاصی که بخشی از این الگوهای غذایی هستند، مانند زیتون و آجیل در رژیم غذایی مدیترانه ای، می‌توانند به رژیم غذایی اضافه شوند، حتی اگر کل رژیم غذایی قابل تغییر نباشد.»

نظر شما