شناسهٔ خبر: 67602904 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تریلر فیلم F1 اپل منتشر شد؛ برد پیت در نقش راننده فرمول‌یک [... -

اقتصاد ایران: اپل با انتشار اولین تریلر فیلم F1 با بازی هنرپیشه‌ی معروف برد پیت، از ورود به دنیای بلاک‌باسترهای تابستانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

اپل بازاریابی اولین تلاش خود در حوزه‌ی بلاک‌باسترهای تابستانی را آغاز کرد. هفته‌ی گذشته شاهد انتشار پوستر فیلم اورجینال F1 بودیم که در ژوئن ۲۰۲۵ (خرداد و تیر ۱۴۰۴) روی پرده سینماها می‌رود. اکنون اولین تریلر فیلم مذکور به‌همراه جزئیات جدیدی درمورد آن منتشر شده است.

ستاره‌ی اصلی فیلم F1، برد پیت است و کارگردانی آن را جوزف کوشینسکی برعهده دارد که احتمالاً فیلم موفق Top Gun: Maverick را از او دیده‌اید. اولین تریلر فیلم F1 به‌خوبی نشان می‌دهد چه انتظاری باید از آن داشته باشیم.

با اینکه F1 بعد از اکران سینمایی به‌صورت اختصاصی از سرویس استریمینگ Apple TV Plus در دسترس قرار خواهد گرفت، این تریلر به‌وضوح نشان می‌دهد که بهترین راه برای تماشای فیلم، پرده‌ی سینما است.

همراه با انتشار تریلر F1، وب‌سایت Deadline مصاحبه‌ای با کارگردان کوشینسکی و جری بروکهایمر، تهیه‌کننده‌ی F1 انجام داده است. کوشینسکی درباره‌ی بودجه‌ی فیلم که گفته می‌شود به عدد سرسام‌آور ۳۰۰ میلیون دلار رسیده، می‌گوید: «متأسفانه این عدد ده‌ها میلیون دلار از واقعیت فاصله دارد و البته همین فاصله به نفع ما تمام می‌شود.»

کوشینسکی توضیح می‌دهد: «نمی‌توانیم عدد دقیقی درمورد بودجه‌ی ساخت فیلم F1 اعلام کنیم، چون این موضوع به اپل مربوط می‌شود و شرکت مذکور می‌تواند درموردش صحبت کند؛ اما بودجه‌ی فیلم به شکل قابل‌ توجهی کمتر از آن است که گزارش می‌شود.»

فیلم F1 با حضور بازیگران واقعی در خودروهای واقعی و در پیست‌های واقعی فیلم‌برداری شده است. سازندگان فیلم برای ثبت صحنه‌های اکشن به دوربین‌های سفارشی جدیدی نیاز داشتند.

کوشینسکی می‌گوید: «برای این کار دوربین‌های سفارشی بسیار کوچک و سبکی داشتیم تا روی عملکرد خودرو تأثیری نداشته باشند، زیرا قطعاً نمی‌خواهید خودرو مسابقه‌ای را با ۹۰ کیلوگرم تجهیزات اضافی، سنگین کنید. همچنین پایه‌های دوربین‌ها با همکاری مرسدس طراحی شدند و دوربین‌ها را هم سونی ساخته است.»

مقالات مرتبط:
  • تاریخ اکران فیلم پرهزینه اپل درباره مسابقات فرمول یک مشخص شد
  • اسکارلت جوهانسون، مسئول جعل‌کردن سفر انسان به ماه؛ تریلر فیلم جدید اپل منتشر شد

طبق اعلام کارگردان فیلم F1، دوربین‌های سفارشی ساخته‌شده برای تولید فیلم، نسل جدیدی از چیزی هستند که در فیلم Top Gun از آن‌ها استفاده شد. همه‌چیز بسیار کوچک‌تر شده و مهم‌ترین نوآوری این است که حالا می‌توان حرکت دوربین‌ها را روی خودروها کنترل کرد.

فیلم F1 به‌دلیل فیلم‌برداری بخش زیادی از صحنه‌های اکشن با فرمت IMAX مورد توجه قرار گرفته است؛ درست مشابه کاری که کریستوفر نولان با فیلم‌هایش انجام می‌دهد. بدین‌ترتیب بهترین تجربه‌ی تماشای فیلم F1 به گفته‌ی سازندگانش، روی پرده‌ی سینما خواهد بود.

نظر شما