شناسهٔ خبر: 67602817 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت آنلاین | لینک خبر

اسپانیا با شکست فرانسه فینالیست شد/ لاروخا در انتظار جام چهارم

ایراسین

اسپانیا در دیدار مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ مقابل فرانسه با نتیجه ۲-۱ پیروز شد تا اولین فینالیست مسابقات باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایراسین، اولین تیم فینالیست یورو ۲۰۲۴ را در ورزشگاه آلیانس‌آرنا شناختیم، جایی که اسپانیا به مصاف فرانسه رفت و در نبرد مونیخ ۲-۱ پیروز شد تا راهی دیدار فینال شود.

فرانسه که برای گل‌نزنی‌اش تحت فشار بود، خیلی زود در این دیدار به گل رسید. در دقیقه ۹ ارسال کیلیان امباپه را رندال کولو موآنی تبدیل به گل نخست بازی کرد. اسپانیا خیلی زود به بازی برگشت و پس از چند دقیقه فشار در دقیقه ۲۱ با شوت تماشایی پای چپ لامین یامال جوان به گل تساوی رسید. در دقیقه ۲۵ حرکت عالی دنی اولمو و ضربه نهایی او گل دوم را هم برای اسپانیا به ارمغان آورد. این شوت با برخورد به پای ژول کونده وارد دروازه شد. اسپانیا که بهترین دفاع را در حمله می‌دید در دقایق پس از گل دوم هم عقب نکشید و تلاش کرد فرانسه را دور از دروازه‌اش نگه دارد. در نهایت با برتری ۲-۱ در نیمه نخست به رختکن رفتند.

فرانسه که نمی‌خواست به سادگی فرصت فینالیست شدن را از دست بدهد، نیمه دوم تهاجمی‌تر شد اما خلق کردن موقعیت خطرناک برای‌شان چندان آسان نبود. دیدیه دشان با تعویض‌های تهاجمی و لوئیس دلافوئنته با مستحکم‌تر کردن خط میانی و دفاعی، یکی سعی در زدن گل و دیگری سعی در حفظ نتیجه داشتند. شوت‌های تئو هرناندس و کیلیان امباپه هم در دقایق ۷۶ و ۸۶ آسمان را شکافت و راهی به دیوازه داوید سیمون پیدا نکرد. کنترل عالی اسپانیا باعث شد تا فرانسه ناامیدانه بازی را پی بگیرد و در دقیاق پایانی هم آنطور که نیاز بود برای گلزنی فشار نیاوردند تا برنده این دیدار لاروخا باشد.

اسپانیا حالا فقط یک گام دیگر تا پرافتخارترین تیم در یورو فاصله دارد. این تیم با ۳ قهرمانی در حال حاضر در کنار آلمان بیشترین جام را کسب کرده‌اند.

یکشنبه شب از ساعت ۲۲:۳۰ در برلین، اسپانیا در دیدار فینال یورو ۲۰۲۴ به مصاف برنده دیدار انگلیس - هلند خواهد رفت.

نظر شما