شناسهٔ خبر: 67602760 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تجمع حواله‌داران مدیران‌خودرو مقابل شورای رقابت در سایه سکوت ناظرین

در چند ماه اخیر مدیران خودرو به اندازه تمام خودروسازی‌های دولتی و غیر دولتی حاشیه و شکایت داشته است و حالا علی رغم این شکایت‌ها و عدم رسیدگی از سوی نهادهای نظارتی با خیال آسوده محصولات خود را گران کرده و همچنان بر تعداد مردمی که از این شرکت شاکی هستند افزوده می‌شود. در چند ماه اخیر مدیران خودرو به اندازه تمام خودروسازی‌های دولتی و غیر دولتی حاشیه و شکایت داشته است و حالا علی رغم این شکایت‌ها و عدم رسیدگی از سوی نهادهای نظارتی با خیال آسوده محصولات خود را گران کرده و همچنان بر تعداد مردمی که از این شرکت شاکی هستند افزوده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در حالیکه مردم و جامعه خبری درگیر انتخابات ریاست جمهوری بودند و دور دوم با افزایش معنی دار مشارکت، هموطنان عزیزمان تعهد خود را به نظام و آرمان های آن از جمله برابری و عدالت نشان دادند شرکت مدیران خودرو کام آنها را تلخ کرد و نگذاشت این شادی بیشتر از 24 ساعت دوام داشته باشد.

این شرکت برای بار سوم در سال جاری قیمت خودروهای خود را افزایش داد این درحالیست که این خودروسازی نسبت به تعهدات خود عقب است و این افزایش قیمت شامل خودروهای معوقه نیز شده است همین عامل سبب شد که امروز مشتریان و حواله داران مدیران خودرو به خصوص خریداران محصولات فونیکس در مقابل مرکز شورای ملی رقابت تجمع کنند.

برخی تجمع کنندگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا این اقدام مدیران خودرو مصداق غش در معامله است و این شرکت با علم به اینکه قرار است محصولات خود را گران کند از اردیبهشت ماه تحویل خودرو را به حداقل رسانده است تا خودروهایی که پول آنها را در سال قبل گرفته و قطعات آن در سال 1402 وارد کرده را با قیمت سال 1403 به فروش برساند.

در اطلاعیه این خودروسازی آمده که با توجه به افزایش حقوق و عوارض دولتی قیمت خودروهای فونیکس 20 درصد افزایش داشته است.

تجمع حواله‌داران مدیران‌خودرو مقابل شورای رقابت در سایه سکوت ناظرین

بر این اساس، مدل ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ پرو با گیربکس دستی یکی از قابل توجه‌ترین افزایش‌های قیمت را تجربه کرده است. قیمت این خودرو از حدود ۷۱۶ میلیون تومان به ۸۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده که نشان‌دهنده افزایشی حدود ۲۰ درصدی و رشد ۱۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو است.

دو مدل دیگر از خانواده ایکس ۳۳، یعنی ایکس ۳۳ کراس با گیربکس دستی و نسخه CVT آن، هر کدام افزایش قیمتی در حدود ۱۵۰ میلیون تومان را تجربه کرده‌اند. این افزایش، قیمت این مدل‌ها را به ترتیب به ۹۵۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و یک میلیارد و ۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسانده است.

در خانواده آریزو، مدل آریزو ۵ IE FL نیز افزایش قیمت قابل توجهی داشته است. این خودرو که پیش از این با قیمت یک میلیارد و ۱۰۲ میلیون تومان عرضه می‌شد، اکنون با قیمت یک میلیارد و ۲۹۱ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد. این افزایش حدود ۱۷ درصدی، می‌تواند بر جایگاه رقابتی این مدل در بازار تاثیرگذار باشد.

تجمع حواله‌داران مدیران‌خودرو مقابل شورای رقابت در سایه سکوت ناظرین

آریزو ۶ پرو، یکی دیگر از مدل‌های محبوب مدیران خودرو، نیز با افزایش قیمت مواجه شده است. قیمت این خودرو از یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان به یک میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان رسیده که نشان‌دهنده افزایشی حدود ۱۴.۵ درصدی است. آریزو ۶ GT نیز یک میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

در بخش شاسی‌بلندها، تیگو ۷ پرو پریمیوم با افزایش قیمتی چشمگیر روبرو شده است. این مدل که پیش از این یک میلیارد و ۵۱۴ میلیون تومان قیمت داشت، اکنون با قیمت یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود که نشان‌دهنده افزایشی حدود ۱۴ درصدی است.

فونیکس اف ایکس پریمیوم، یکی از گران‌قیمت‌ترین محصولات مدیران خودرو، نیز از این افزایش قیمت بی‌نصیب نمانده است. قیمت این خودرو از ۱ میلیارد و ۷۴۷ میلیون تومان به یک میلیارد و ۹۶۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده که افزایشی حدود ۱۲.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

تجمع حواله‌داران مدیران‌خودرو مقابل شورای رقابت در سایه سکوت ناظرین

در میان تمام این افزایش‌ها، تیگو ۸ پرو هیبریدی ۲ میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. همچنین فونیکس تیگو ۸ پرو مکس IE معادل ۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

گران فروشی تیگو8، تخلف و پلمب 3 نمایندگی اصلی در اصفهان ، 1 نمایندگی در البرز و چند نمایندگی در تهران، اکسل 55 و صدمه مالی و جانی و ایجاد استرس و فشار روحی به دارندگان این خودرو، عدم رعایت اصول اولیه نگهداری و تولید خودرو و غوطه ور شدن خودروها در سیل بم، عدم تحویل به موقع خودرو  و هزاران پرونده شکایت در سازمانهای مختلف بخشی از عملکرد این شرکت در سال 1403 است به نظر می رسد مدیران ارشد این شرکت با اطمینان قلبی از عدم برخورد نهادهای نظارتی خیلی راحت به برنامه های خود ادامه می دهند و حتی نیازی به ایجاد واحد روابط عمومی نمی بینند تا پاسخگوی رسانه ها و مشتریان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما