شناسهٔ خبر: 67602759 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

فروش مجسمه ۲۰۰۰ ساله باستانی در تهران

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری قاچاقچی عتیقه که قصد فروش مجسمه باستانی ۲۰۰۰ ساله را داشت، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سرهنگ علی قاسم‌پور؛ رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: درپی اشرافیت اطلاعاتی و اقدامات فنی پلیسی عوامل کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس دو نفر قاچاقچی آثار باستانی را شناسایی که این افراد مجسمه فلزی باستانی از جنوب کشور به تهران انتقال داده و قصد فروش آن را دارد.

وی اظهار کرد: مجسمه پس از انتقال به تهران به محله خلیج فارس منتقل شده که تیم عملیاتی کلانتری ۱۷۹ به همراه عوامل یگان انتظامی میراث فرهنگی، مخفیگاه متهم که مجسمه را داخل آن نگهداری می‌کرد، موفق به شناسایی شدند.

 

این مقام انتظامی عنوان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی به نشانی اعلامی اعزام شده و موفق شدند در یک عملیات ضربتی هر دو نفر قاچاقچی را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بازرسی اولیه از مخفیگاه متهمان مجسمه مذکور کشف و به کلانتری منتقل شد که پس از تحقیقات تکمیلی مشخص شد که یک نفر خریدار عتیقه جات قصد خرید این مجسمه به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال را داشته است.

قاسم‌پور خاطر نشان کرد: کارشناسان قدمت این مجسمه باستانی را ۲۰۰۰ سال اعلام کردند و متهم به جرم خود مبنی بر خریدو فروش آثار باستانی اعتراف کرده و با اقدامات فنی پلیسی هویت خریدار مذکور شناسایی و دستگیری وی در دستور کار عوامل پلیس قرار گرفت.

وی توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه اعمال مجرمانه بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مجرمان شناسایی و دستگیر شوند.

نظر شما