شناسهٔ خبر: 67602744 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دیدار وزیر خارجه آمریکا و دبیر کل ناتو/ تاکید بر ادامه حمایت آمریکا از اوکراین

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه آمریکا با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در واشنگتن دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: دو مقام درباره تصمیمات مهمی که رهبران ناتو در اجلاس این ائتلاف اتخاذ خواهند کرد، از جمله اجرای بزرگترین طرح دفاع جمعی ما در تأیید توسعه ظرفیت صنعتی ناتو که توانایی اعضای ناتو را برای دفاع در برابر جریان‌های کنونی و آینده افزایش می‌دهد، بحث کردند.

وزارت خارجه آمریکا افزود: دو طرف همچنین از پیشرفت قابل توجه اعضای ناتو در اختصاص دو درصد از تولید ناخالص داخلی به هزینه های دفاعی استقبال کردند. آنها درباره تصمیمات مورد انتظار در شورای روز پنجشنبه ناتو-اوکراین با هدف ایجاد پلی برای عضویت در ناتو و در عین حال امکان دفاع اوکراین در برابر تجاوز روسیه بحث کردند.

به گزارش ایرنا، نشست سران ناتو از ۹ تا ۱۱ جولای (۱۹ تا ۲۱ تیرماه) در واشنگتن برگزار می‌شود.

یک مقام ارشد آمریکایی شنبه گفت که کشورهای عضو ناتو از طرح «پلی برای عضویت» اوکراین در این پیمان نظامی رونمایی و کمک‌های بیشتری برای تقویت نظامی این کشور در برابر روسیه ارائه خواهند کرد.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

طی این مدت، کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند. با وجود تحریم‌های بی‌سابقه و تلاش‌های غرب برای انزوای روسیه، کرملین توانسته اقتصاد خود را در شرایط جنگ پا بر جا نگه دارد.

نظر شما