شناسهٔ خبر: 67602375 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

وصیت‌نامه شهید منصور خادم صادق:

 چشمه آب شیرینی باشید تا به دریا برسید

چشمه آب شیرینی باشید تا به دریا برسید و جاودان گردید. کسانی که هدفشان در جهت منفی شکل می‌گیرد همچون چشمه‌ای هستند که به شوره‌زار می‌ریزند. پیرو ولایت‌فقیه باشید تا سرافراز شوید، از روحانیت نبرید، چرا که هرچه داریم از روحانیت اصیل و انقلابی داریم. گوش‌به‌فرمان امام خمینی باشید و هرچه گفت بدون چون‌وچرا انجام دهید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از نوید شاهد، جانباز و بسیجی عارف سردار شهید منصور خادم صادق در دومین روز از بهار ۱۳۴۱ در خانواده‌ای متدین و مذهبی به دنیا آمد.
 
 وی پس از گذراندن دوره ابتدائی و راهنمائی وارد هنرستان شد و رشته الکترونیک را جهت ادامه تحصیل برگزید. در کنار تحصیل به کار اشتغال داشت و از این طریق مخارج خود را تأمین می‌کرد، درحالی‌که دیگران را نیز از دستان کوشا و روحیه کریمانه خود بی‌بهره نمی‌گذاشت.

 شهید خادم صادق قبل از به پایان رساندن دوران متوسطه و بحبوحه شروع جنگ تحمیلی از ادامه تحصیل بازماند و با قلبی سرشار از عشق و شور به خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست تا در جبهه‌ای دیگر به دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و مردم کشورش بپردازد. پس از اتمام جنگ با اصرار خانواده و با شرایطی که همواره مدنظر داشت، تأهل گزید و با همسر شهید مهدی ظل انوار پیمان ازدواج بست. ثمره این ازدواج پسری بود که شهید خادم صادق به یاد خاطره قهرمانی‌های شهید ظل انوار او را محمدمهدی نام نهاد.
 

سرانجام این عاشق شوریده و این جانباز خستگی‌ناپذیر، در اول آبان‌ماه ۱۳۷۲ در حین انجام مأموریت در حوالی شهرستان دلیجان دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار حضرت دوست شتافت.
 
 
 وصیت‌نامه شهید: 
 
 بسم‌الله الرحمن الرحیم انی لا اری الموت الا السعاده و الحیاه مع الظالمین الا برما
 خدایا مرا این عزت بس که تو مولای منی و همین فخر بس که من بنده توأم.
 
 امام! تو در قلب من حکومت می‌کنی و حکومت تو حکومت خداست که خدا درهرحال ناظر برما است و من از دریچه قلب خویش تو را دیده‌ام و لمس کرده‌ام و مرا همین بس، هر چند دیدار دنیایی هم ارزش دارد.

ای امام! بدان ما با قلبی مملو از عشق خدا و سری مملو از شور حسینی در پی امر تو قدم به این وادی گذاشته‌ایم و تو رهبر ما هستی و بر این رهبر افتخار می‌کنیم ای مردم افتخار نمایید در این برهه از زمان قرار گرفته‌اید و در زیر سایه پرچم پر افتخار اسلام و در حکومت الهی آقا مهدی (عج) به جلوداری و علمداری روح خدا قرار گرفته و زندگی می‌کنید.

تا کنون در این دنیا چنین حکومتی نبوده و خداوند بر شما منت گذاشته و این حکومت را به شما ملت ایران نصیب نموده است. پس قدر این حکومت، انقلاب، امام عزیز و یارانش را بدانید، اگر قدر اینان را ندانید در دنیا و آخرت بدبختی نصیبتان خواهد شد.

اسلام امروز به این رهبریت حکومت و یاران امام افتخار می‌کند، رسول‌الله افتخار می‌کند، پس خاک‌برسر آن کسی که افتخار نکند. ای کسانی که دنیا را گرفته و رها نمی‌کنید و دنیا چشم شما را کور، گوشتان را کر، و قلبتان را مرده کرده است، این دنیا وسیله است منزل پیش راه است، دل به این دنیا نبندید و تقوا را پیشه کنید شاید به فلاح و رستگاری برسید. در زندگی هدف‌دار باشید تا جاودان بمانید. چشمه آب شیرینی باشید تا به دریا برسید و جاودان گردید.

کسانی که هدفشان در جهت منفی شکل می‌گیرد همچون چشمه‌ای هستند که به شوره‌زار می‌ریزند. پیرو ولایت‌فقیه باشید تا سرافراز گردید، از روحانیت نبرید، چرا که هرچه داریم از روحانیت اصیل و انقلابی داریم. گوش‌به‌فرمان امام خمینی باشید و هرچه گفت بدون چون‌وچرا انجام دهید. ای مؤمنین قدر یکدیگر را بدانید و یکدیگر را یاری و پشتیبانی کنید، وحدت خود را حفظ کنید. ای پاسداران عزیز، خود را فراموش کنید و خود را فدای اسلام نمایید.

 و من الله توفیق
 منصور خادم صادق

انتهای خبر/ 

نظر شما