شناسهٔ خبر: 67601864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار کردستان خبر داد استاندار کردستان خبر داد

افزایش ۱۲۰ درصدی اعتبارات اربعین شهرداری‌های کردستان افزایش ۱۲۰ درصدی اعتبارات اربعین شهرداری‌های کردستان

استاندار کردستان گفت: اعتبارات اربعین شهرداری‌های استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش یافته که بخشی از آن هم واریز شده است.

صاحب‌خبر -

اسماعیل زارعی کوشا عصر سه شنبه در جلسه شورای راهبری وضعیت تصادفات و کمیسیون ایمنی راه‌های کردستان اظهار کرد: امسال اعتبارات باید در پروژه‌های اربعین مصرف شود و مالیات بر ارزش افزوده نباید صرف حقوق و مزایای کارکنان شود، ضمن اینکه دیوان محاسبات بر چگونگی هزینه کرد اعتبارات نظارت دارد.

استاندار کردستان افزود: امسال با توجه به گرمای بی سابقه هوا به ویژه در مرز‌های استان خوزستان و ایلام و کرمانشاه، امکان تردد زائران از مرز باشماق مریوان و آذربایجان غربی بیشتر است، پس باید برای میزبانی از افزایش زائران آماده باشیم.

زارعی کوشا، اقدامات اداره کل راهداری در روکش و اصلاح نقاط حادثه خیز را بسیار خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در سه ماهه اخیر آمار فوتی‌های تصادفات برون شهری افزایش یافته که باید آسیب شناسی انجام شود.

وی با بیان اینکه یک کشته هم در تصادفات زیاد است، یادآور شد: طی ۲ سال اخیر از لحاظ آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات جزو استان‌های خیلی خوب کشور بودیم و این مسیر باید ادامه یابد.

اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار اربعین برای پروژه‌های زیرساختی شهر‌های کردستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم گفت: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبارات مربوط به اربعین، برای اجرای پروژه‌های زیرساختی در ورودی و خروجی شهر‌های استان اختصاص یافت.

کیومرث حبیبی ادامه داد: سال گذشته از محل اعتبارات اربعین ۹۰۰ میلیارد ریال در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت که امسال این رقم به ۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی از تخصیص ۲۰ درصد اعتبارات اربعین به شهرداری‌های استان خبر داد و افزود: انتظار داریم پروژه‌های اولویت‌دار و بر اساس کیفیت اجرا شود چراکه دیوان محاسبات به صورت کامل بر نحوه هزینه‌کرد نظارت می‌کند در صورت عدم رضایت، برگشت خواهد خورد.

رفع نقاط حادثه‌خیز کردستان نیازمند ۱۲۹۰ میلیارد ریال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان هم گفت: ۱۶ نقطه حادثه‌خیز از سال ۱۴۰۲ در استان شناسایی شده که تاکنون چهار مورد آن رفع، پنج نقطه در حال انجام و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ ضمن اینکه برای چهار نقطه در حال انتخاب پیمانکار و سه نقطه دیگر هنوز پیمانکار انتخاب نشده است.

فرزاد حسنی افزود: برای رفع ۱۶ نقاط حادثه‌خیز استان هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که قرار بود ۴۲۰ میلیارد ریال آن از طریق فروش اموال باشد، اما تاکنون اعتباری جذب نشده است.

وی به اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: امسال با افزایش دما و سفر‌ها و زائران اربعین حسینی مواجه هستیم، بنابراین باید برنامه‌ریزی و تدابیر ایمنی لازم اندیشیده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به ضرورت نصب باسکو در معادن و صدور بارنامه، افزود: این دستور کار در کمیسیون ایمنی مصوب و مقرر شده که سازمان صمت، معادن را ملزم و میزان و ظرفیت بار‌ها مشخص تا از ضرر و زیان به جاده‌های استان جلوگیری شود.

حسنی درباره اعتبارات اربعین هم گفت: سال گذشته از محل روکش آسفالت چهار هزار میلیارد ریال اختصاص یافت که امسال به هفت هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی یادآور شد: در سال گذشته در بحث ایمنی راه‌ها هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال به استان اختصاص یافت که امسال به ۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

نظر شما