شناسهٔ خبر: 67600240 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

برگزاری آئین مسابقه طراحی جایگاه CIP فرودگاه امام خمینی(ره)

جایگاه CIP فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و نماد ساختمان آن تغییر خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، آئین رونمایی از مسابقه طراحی جایگاه CIP فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و نماد این ساختمان با حضور اساتید برجسته حوزه طراحی و معماری ایران برگزار شد.

بر اساس این گزارش در ابتدای این مراسم، محمد غفاری به عنوان مدیر برگزاری این مسابقه ضمن خیر مقدم به حاضران، گفت: نمای یک فرودگاه بین‌المللی می‌تواند نمایانگر و حتی نمادی از فرهنگ و معماری آن کشور باشد.

غفاری ضمن تشریح روند برگزاری مسابقه طراحی ویژه بخش CIP فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، بیان داشت: این مسابقه در دو بخش شامل طراحی جایگاه CIP فرودگاه و همچنین اِلِمان و نماد این ساختمان برگزار خواهد شد.

غفاری افزود: ما در این مسابقه که قرار است در ۲ بخش معماری و طراحی المان برگزار شود از معماران و طراحان بنام که پروژه‌های مشابه و عظیمی را در کارنامه خود به ثبت رسانده‌‎اند به عنوان هیات داوران دعوت به عمل آوردیم و ۴۰ سکه به عنوان جایزه برای این مسابقه در نظر گرفته شده است که در هر بخش به سه طرح برتر جوایزی تعلق خواهد گرفت.

در ادامه پویا میزانی گفت: این مسابقه با هدف ارتقای اسـتاندارد‌های صنعت گردشگرى و شناسایى و تشویق استعدادهاى نوآورانه که در آن شاهد دسـتاوردهاى بزرگ و ارزشمندى خواهیم بود، برگزار می‌شود.

توجه به معماری اصیل ایرانی در مسابقه طراحی
در ادامه این مراسم مجید باقری مدیرعامل شرکت مجری، خدمات CIP فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، در خصوص اهمیت برگزاری مسابقه طراحی بخش CIP فرودگاه گفت: باید بپذیریم که هر فعالیت ما در حوزه ملی می‌تواند در طولانی مدت تبدیل به یک نماد برای کشور شود.

در ادامه مراسم، محمدرضا قانعی به عنوان رییس هیأت داوران در بخش طراحی جایگاه CIP فرودگاه امام خمینی (ره)، گفت: تعدادی از اساتید برجسته امروز وظیفه داوری در این مسابقه مهم را بر عهده گرفته‌اند، که نشان از اهمیت موضوع دارد.

وی اضافه کرد: بخش CIP فرودگاه امام به نوعی دروازه ملی ورود به کشور است و انتظار داریم که این پروژه مهم در نهایت تبدیل به یک نماد معماری برای کشور شود.

نظر شما