شناسهٔ خبر: 67599902 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه‌های صهیونیست: پیشرفت‌هایی در مذاکرات آتش‌بس در قاهره حاصل شده است

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی عصر امروز (سه شنبه) به نقل از یک مقام آمریکایی از حصول پیشرفت در مذاکرات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، همزمان با سفر «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به قاهره و دیدار با رئیس جمهور مصر، رسانه‌های رژیم گزارش دادند که پیشرفت‌هایی در مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه حاصل شده است.

بر اساس این گزارش، برنز پس از دیدار با مقامات مصری از جمله «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور عازم دوحه شد.

بنابر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، «برت مک گورک» مشاور «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز به تل‌آویو سفر می‌کند.

پیشتر رسانه‌های مصر گزارش دادند که در دیدار امروز السیسی و برنز در قاهره، تلاش‌های مربوط به برقراری آتش‌بس در نوار غزه بررسی شد.

السیسی در این دیدار بر موضع قاهره در مخالفت با تداوم عملیات‌های نظامی در نوار غزه و اهمیت ایفای نقش جامعه جهانی برای توقف جنگ تأکید کرد.

رئیس جمهور مصر همچنین تضمین ارسال کمک‌های انساندوستانه به نوار غزه برای کاهش فاجعه انسانی در این منطقه و نیز اتخاذ اقدامات جدی و موثر جهت ممانعت از گسترش دامنه درگیری در منطقه را مورد تأکید قرار داد.

رسانه‌های مصر همچنین به نقل از یک منبع عالی‌رتبه این کشور گزارش دادند که هیأت امنیتی مصر فردا (چهارشنبه) در تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه حماس و رژیم صهیونیستی به دوحه می‌رود.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش داد که برنز فردا در دوحه با «دیوید بارنیا» رئیس موساد، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر دیدار و درباره تبادل اسرا گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. رژیم صهیونیستی در این مدت به اهداف اعلام شده خود یعنی نابود کردن حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه نرسیده است.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

نظر شما