شناسهٔ خبر: 67599468 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

روسیه: آمریکا به دنبال تغییر حکومت در گرجستان است

روسیه تاکید کرده است که آمریکا پس از انتخابات پارلمانی ۲۶ اکتبر در گرجستان به دنبال تغییر حکومت در این کشور جنوب قفقاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد: واشنگتن مصمم به تغییر حکومت در گرجستان به دنبال نتایج انتخابات پارلمانی پیش رو است.

این سازمان در ادامه خاطر نشان کرد که دولت جو بایدن پیشتر یک کارزار گسترده اطلاعاتی برای بی اعتبار کردن حزب حاکم «رویای گرجستان» به راه انداخته است.

مقام‌های حزب رویای گرجستان در این خصوص اظهار نظر نکردند، اما پیشتر آنها به طور مکرر گفته بودند که کشور‌های غربی با حمایت از گروه‌های مخالف در این کشور حوزه قفقاز تلاش دارند تا تفلیس را به سمت تقابل با مسکو بکشانند.

پس از استقلال گرجستان در سال ۱۹۹۱، این کشور یکی از جمهوری‌های سابق شوروی طرفدار غرب بوده است تا اینکه سال جاری میلادی روابط تفلیس با کشور‌های غربی دچار چالش شد.

گرجستان قانونی را تحت عنوان «ماموران خارجی» در ماه ژوئن تصویب کرد و همچنین از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به علت جنگ اوکراین خودداری کرده است.

قانون ماموران خارجی سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌هایی را که بیش از ۲۰ درصد بودجه خود را از خارج دریافت می‌کنند ملزم می‌نماید تا به عنوان نهاد‌هایی که "منافع یک قدرت خارجی" را دنبال می‌کنند، ثبت نام و خود را معرفی کنند. / تسنیم

نظر شما