شناسهٔ خبر: 67599300 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران:

دستیابی به اهداف سند تحول قوه قضاییه نیازمند پیگیری و رفع موانع است

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اهمیت سند تحول گفت: در استان تهران ۸ کارگروه برای رفع موانع اجرای سند تحول تشکیل شده است که لازم است در این خصوص هم‌افزایی مطلوبی صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست ستاد استانی راهبری اجرای سند تحول و تعالی از آغاز فعالیت کارگروه‌های تخصصی در بررسی وظایف و مأموریت‌های دادگستری استان تهران در سند تحول و تعالی قوه قضائیه خبر داد.

شاکرمی با تشریح نحوه بازنگری و اصلاحات صورت گرفته در سند ابلاغی تحول وتعالی بر اساس تجارب اجرایی قبلی و دریافت نظرات استان‌ها، گفت: سند تحول و تعالی قوه قضاییه حاصل بررسی دقیق و کارشناسانه برنامه‌های دستگاه قضایی است و از پشتوانه سال‌ها تحقیق و تجارب ارزشمند مدیران و کارکنان بهره می‌گیرد.

وی گفت: برای اجرای مناسب سند تحول وتعالی در استان تهران ۸ کار گروه تشکیل شده که رفع موانع اجرایی و جستن راهکارهای عملیاتی برای اجرای سند تحول وتعالی و هم افزایی لازم در این خصوص از جمله اقداف تشکیل جلسات ستاد راهبردی استان است.
شاکرمی از اعضای ستاد راهبردی سند تحول وتعالی قوه قضاییه در دادگستری استان تهران خواست تا هرچه سریع‌تر گزارشی از عملکرد کارگروه‌های تحت نظر خودرا مبنی بر اقدامات صورت گرفته در مسیر اجرای سند ارائه کنند.

شاکرمی ضمن تأکید بر لزوم تسریع در فعالیت کارگروه‌های فرعی تخصصی به تبیین اهمیت اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه در استان تهران مطابق سازوکار پیش بینی شده در ستاد استانی پرداخت و افزود: دستیابی به اهداف سند و تحقق راهکارهای اجرایی آن نیازمند اهتمام مدیران قضایی استان است.

قائم مقام دادگستری استان تهران با اشاره به فعالیت دبیرخانه ستاد استانی تحول و تعالی در زمینه جمع بندی و انعکاس نظرات تخصصی کارگروه‌ها گفت: پیشنهادات کارگروه‌ها با توجه به تخصصی بودن موضوعات هر کارگروه و آشنایی و اشرافیت اعضای آن بر نحوه اجرای هر راهکار و مواجهه با چالش‌های اجرایی کار می‌تواند در مسیر اجرا بسیار راهگشا و مؤثر باشد.

در ادامه این نشست، شفیعی، معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان و دبیر ستاد استانی با تأکید بر مسئولیت‌های ویژه اجرایی دادگستری در مأموریت اول سند با عنوان رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات و همچنین اعلام دستور جلسه از اعضای ستاد برای استماع گزارش دبیرخانه از تشکیل ستاد و مراحل فعالیت کارگروه‌های تخصصی دعوت کرد.

 معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان تهران در ادامه به تشریح دیگر وظایف کار گروه‌ها و تعهدات مستقیم و غیر مستقیم آنهاپرداخت و انجام تغییراتی را در این راستا پیشنهاد داد که مورد تایید قائم مقام دادگستری استان تهران نیز قرار گرفت.

سید محمد شفیعی گفت: باتوجه به ضرورت انتشار فعالیت‌های مرتبط با اجرای سند به صورت مکتوب و تصویری که مسئولیت این مهم با روابط عمومی است و نیز اهمیت فعالیت‌ها و اقدامات روابط عمومی در رابطه با سند تحول موجب شد تا پیشنهاد عضویت معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی و همچنین مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری مطرح شود که باتصویب ستاد راهبری به عنوان اعضای جدید ستاد از جلسات آینده در این نشست حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، معاونت پیشگیری از وقوع جرم، رئیس کل محاکم استان تهران و دیگر حاضرین در جلسه نیز بنابر تجربیات، وظائف و تعهداتی که در حوزه اختیارات خود در جهت اجرای سند تحول و تعالی داشتند نظرات و مطالبی طرح وتبیین کردند.

روح الله نوروزعلی مدیر برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد دادگستری استان تهران به عنوان مسئول دبیرخانه ستاد استانی با ارائه گزارشی از بررسی تکالیف دادگستری استان‌ها و زمان بندی صورت گرفته برای اجرا در سند تحول و تعالی قوه قضائیه، به نحوه فعالیت و پیگیری تشکیل کارگروه‌های تخصصی و تنظیم مصوبات و همچنین ارائه گزارش برگزاری جلسات اشاره کرد.

وی در ادامه این گزارش افزود: با دستور رئیس کل دادگستری استان تهران، ستاد استانی راهبری سند تحول و تعالی با مسئولیت قائم مقام و دبیری سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری در راستای اجرای بند ۳ فصل ۴ سند تشکیل و در ذیل آن کارگروه‌های تخصصی برای تحقق راهکارهای پیش‌بینی شده در سند تحول و تعالی قوه قضاییه فعال گردیده است.

نوروزعلی ضمن ارائه گزارش فرآیند شکل گیری و ساختار ستاد استانی و نحوه فعالیت کارگروه‌ها افزود: پیشنهاد برای تعریف برنامه‌های عملیاتی در راستای اجرای راهکارهای سند تحول و تعالی قوه قضائیه و بررسی نحوه اجرای راهکارهای سند در مأموریت‌های اجرایی دادگستری و سایر منویاتی که در سند برای اعضای شورای قضایی استان پیش بینی شده به عنوان دستورکار کارگروه‌ها است.

انتهای پیام

نظر شما