شناسهٔ خبر: 67599225 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

میوه‌خوردن هم لاکچری شد

قیمت میوه این‌روزها تا حدی بالارفته که خانوارها اگر فقط هفته‌ای یک‌بار بخواهند میوه را در سبد خرید خود جای دهند باید حدود ۲ میلیون و پانصد هزار تومان در ماه هزینه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، این‌روزها گرانی قیمت میوه کام خیلی‌ها را تلخ کرده و می‎‌توان گفت که بسیاری از خانوارها توان خرید میوه را ندارند؛ میوه‌هایی که چندان هم نوبرانه نیستند و با وجود اینکه به وفور در سطح شهر دیده می‌شوند، اما همچنان با قیمت‌های بالا در میوه‌فروشی‌های سطح شهر عرضه می‌شوند.

میزان در خبری نوشت:با اینکه انتظار می‌رفت با نزدیک‌شدن به فصل گرم سال و افزایش تنوع میوه‌ها و عرضه در بازار باعث اُفت قیمت‌ها شود، اما خبری از کاهش قمیت‌ها نشد و هرکس سری به میوه‌فروشی‌ها بزند این سوال برایش پیش می‌آید که چه اتفاقی در بازار میوه رخ داده که قیمت‌ها سر به فلک کشیده است.

با نگاه اجمالی به قیمت‌ها و حساب سرانگشتی اگر هرکیلو میوه متوسط ۱۵۰ هزار تومان قیمت داشته باشد یک ظرف ۲ کیلویی میوه با تنوع ۴ مدل میوه تابستانی حدود ۶۰۰ هزار تومان برای خانوار هزینه دارد که اگر هر خانواده تنها هفته‌ای یک‌بار میوه بخرد در ماه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باید هزینه کند که رقم نسبتا بالایی است.

رشد قیمت میوه همگام با تورم

در همین راستا اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در توضیح قیمت میوه‌های تابستانی، گفت: تورم و گرانی تاثیر مستقیمی بر قیمت میوه داشته و افزایش قیمت‌ها انکارناپذیر است.

وی ادامه داد: با آمدن فصل تابستان و افزایش عرضه میوه در بازار انتظار کاهش قیمت داشتیم که محقق نشد و شاهد رشد قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در مورد قیمت برخی از میوه‌ها در بازار، اظهار کرد: در بازارعمده‌فروشی هرکیلو گیلاس باتوجه به کیفیت بین ۵۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

کارگر در ادامه بیان کرد: انگور یاقوتی ممتاز هرکیلو ۱۵۰ هزار تومان، شلیل کیلویی ۸۰ هزار تومان، هلو کیلویی ۶۵ هزار تومان، توت فرنگی ممتاز کیلویی ۱۵۰ هزار تومان، زردآلو کیلو ۱۰۰ هزار تومان و آلو شابلون کیلویی ۱۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: درحال حاضر درخرده‌فروش‌های سطح شهر باید هرکیلو میوه حداکثر با سود ۳۵ درصدی نسبت به نرخ‌نامه اتحادیه به فروش برسد، اما باتوجه به اینکه میوه‌ها دور ریز زیادی دارد این سود به ۸.۵ تا ۹ درصد کاهش می‌یابد.

۲۱۷

نظر شما