شناسهٔ خبر: 67599202 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازدید وزیر ورزش از تمرینات تکواندوکاران المپیکی؛

کیومرث هاشمی خطاب به هوگوپوشان: در پاریس خودتان باشید، موفق می‌شوید

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان با حضور در فدراسیون تکواندو، از تمرینات هوگوپوشان المپیکی و پارالمپیکی بازدید و با آنان گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در ادامه بازدید از اردوی تیم‌های المپیکی، با حضور در فدراسیون تکواندو با مسئولان این فدراسیون و مربیان تیم ملی و هوگوپوشان المپیکی و پارالمپیکی به صحبت پرداخت.

مریم کاظمی‌پور، معاون توسعه ورزش بانوان و علیرضا پسندیده، مدیرکل حوزه وزارتی در این بازدید وزیر ورزش و جوانان را همراهی کردند.

هاشمی و همراهانش در ابتدا بر سر مزار شهید گمنام آرامیده در فدراسیون تکواندو حاضر شده و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند. در ادامه، بازدید از تمرینات مردان و زنان ملی‌پوش تکواندو و پاراتکواندو در دستور کار قرار گرفت.

هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو در این بازدید، از حضور وزیر ورزش و جوانان در فدراسیون تکواندو قدردانی کرد و حمایت‌های مجموعه وزارت ورزش در موفقیت‌های تکواندوکاران ایران در مسابقات مختلف، مهم دانست. وی ضمن ارائه گزارشی از شرایط ملی‌پوشان این رشته، به موفقیت‌های اخیر تیم‌های مردان و زنان تکواندو ایران نیز اشاره کرد.

ساعی بیان کرد: پشتیبانی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از ما تاثیرات مثبت و مهمی داشته که نتایج آن مشخص است و امیدوارم در آوردگاه المپیک نیز، هوگوپوشان ایران عملکرد خوبی داشته باشند.

سپس، مجید افلاکی سرمربی تیم ملی تکواندو مردان ضمن قدردانی از وزیر ورزش برای حضور در تمرینات تیم ملی تکواندو، خطاب به وی، گفت: به تکواندو هم مثل برخی رشته‌ها، نگاه ویژه داشته باشید. ورزشکاران نیاز به شغل دارند، چراکه قبلا ارگان‌هایی مثل وزارت نفت، قهرمانان ورزشی را استخدام می‌کرد و امیدوارم باز هم شاهد این اتفاق باشیم.

در ادامه، کاظمی‌پور گفت: موفقیتی که امروز ملی‌پوشان ما کسب می‌کنند به جز تلاش کادر فنی تیم ملی، مرهون زحمات و تلاش‌های مربیان پایه تکواندوکاران است.

در نهایت، هاشمی گفت: خانواده تکواندو باید به خود ببالد که پرافتخارترین المپین ورزش ایران در راس آن قرار دارد. در کنار او نیز افرادی هستند که دارای تجارب زیادی در عرصه مدیریت ورزشی‌اند. شاید برخی انسجام‌ها ظاهری باشد، اما همدلی در تکواندو واقعی و منسجم است.

وزیر ورزش ادامه داد: تکواندو در المپیک و پارالمپیک همیشه افتخارات خوبی را برای ورزش کشور رقم زده است. اگر شما در المپیک خودتان باشید قطعا به بهترین نتیجه می‌رسید. نمی‌خواهیم روی دوش شما بار بگذاریم. تکواندو ظرفیت مدال‌آوری دارد اما خواهشم این است که تمام تمرکزتان تا پایان بازی‌ها روی مسائل فنی باشد و از حواشی دوری کنید. از تجربیات کادر فنی و بزرگان این رشته استفاده کنید. وظیفه ما حمایت از شماست.

وی اضافه کرد: اصلاحات قانونی لازم برای جذب قهرمانان اول تا سوم بازی‌های آسیایی در دستگاه‌های دولتی صورت گرفته و باید در صحن علنی مجلس به تصویب برسد. همان طور که تا به امروز موفق بوده‌اید امیدوارم در المپیک نیز به بهترین نتیجه و حق واقعی خود برسید. وظیفه داشتم از نزدیک خدمت شما برسم و به همه شما و کادر فنی و مدیریتی خسته نباشید بگویم. هر مشکلی دارید به من اطلاع بدهید، چراکه وظیفه دارم به آن رسیدگی کنم.

ناهید کیانی، مبینا نعمت‌زاده، مهران برخوداری و آرین سلیمی، چهار تکواندوکار حاضر ایران در المپیک پاریس هستند.

نظر شما