شناسهٔ خبر: 67598895 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ضمن ادای احترام به شهید گمنام؛

وفاق و همدلی تکواندو مرهون تیم مدیریتی این فدراسیون است

وزیر ورزش و جوانان در ادامه بازدیدهای خود از تیم‌های اعزامی به المپیک ۲۰۲۴ پاریس، از اردوی آماده سازی تیم ملی تکواندو ایران بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی عصر امروز سه شنبه با حضور در فدراسیون تکواندو از تمرینات ملی پوشان المپیکی و پارالمپیکی بازدید کرد. در این برنامه که کاظمی پور معاون ورزش بانوان وزارت ورزش، هادی ساعی و اصغر رحیمی رئیس و دبیرکل فدراسیون و پسندیده مدیرکل حوزه وزارتی نیز حضور داشتند، ابتدا با حضور بر مزار شهید گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

در ابتدای این برنامه، دبیرکل فدراسیون تکواندو ضمن خیرمقدم به وزیر ورزش و همراهان طی سخنانی گفت: آرامشی که اکنون بر ورزش کشور مشاهده می‌شود، مرهون حضور و تلاش دکتر هاشمی است. چرا که ایشان در بدنه ورزش تمام مراحل را طی کرده اند و اکنون در این مسئولیت درد ورزش را می‌دانند و درمان را هم می‌دانند، خلی اهمیت دارد. در مدت زمان کوتاه حضور ایشان شاهد کارهای زیادی بودم که برگزاری سه مرحله مراسم تجلیل از آن جمله بود که امیدوارم در دولت جدید بازهم شاهد تداوم حضور دکتر هاشمی در رأس ورزش کشور باشیم.

رحیمی افزود: تکواندوکارانی که اکنون حضور دارند، ورزشکاران ما در دو بخش تکواندو و پاراتکواندو هستند، آنها که سهمیه المپیک و پارالمپیک کسب کرده اند و سایر ورزشکارانی که در اردو حضور دارند و کمک می‌کنند. البته همه این نفرات ظرفیت کسب سهمیه المپیک را داشتند. که با صلاحدید کادر فنی نفرات دیگری اعزام شدند. تیمی که جدیداً از مسابقات جام جهانی برگشتند نیز حضور دارند، و موفق شدند در بخش دختران و پسران در کره جنوبی قهرمان جام جهانی شده و روی سکوی نخست جهان بایستند، واقعاً کار بزرگی بود کره جنوبی را شکست دهند. نفرات ما هم کامل مراحل آماده سازی خود را طی کرده اند. سه هفته زمان داریم تا اعزام تیم به پاریس، در این مدت که خیلی هم مهم است، با اعضای تیم و کادر فنی صحبت شده و اهمیت موضوع را به خوبی می‌دانند تا با آمادگی کامل وارد بازی‌ها شده و بتوانند.

در ادامه این برنامه هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو گزارشی از آخرین وضعیت ملی پوشان اعزامی به پاریس را ارائه و تاکید کرد و گفت: در ترکیب تیم‌های ملی آقایان و بانوان ایران جوانانی حضور دارند که می‌توانند در آینده برای این رشته افتخارآفرین باشند.

وی با قدردانی از وزیر ورزش گفت: از این که همیشه کنار تکواندو بودند و کمک کردید تا مسیر موفقیت هموار شود از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم در المپیک نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

کیومرث هاشمی هم در این مورد گفت: خوشحالم که در جمع ملی پوشان المپیکی و پارالمپیکی حضور پیدا کردم. این عزیزان برای حضوری موفق در رویداد پیش رو آماده می‌شوند. طبق برنامه ریزی که از قبل انجام شده شرایط خوبی بر تکواندو حاکم است.

وی افزود: خانواده تکواندو باید به خود ببالد که فردی در رأس فدراسیونش قرار دارد که پرافتخارترین المپین ورزش ایران از قبل انقلاب تا کنون است. در کنار او نیز فردی با تجربه و کاربلد چون رحیمی قرار دارد که تجارب زیادی در عرصه مدیریت ورزشی دارد. فضای همدلی و انسجام به وجودآمده مرهون تیم مدیریتی فدراسیون است. شاید برخی انسجام‌ها ظاهری باشد اما همدلی در تکواندو واقعی و منسجم است. تکواندو در المپیک و پارالمپیک همیشه افتخارات خوبی را برای ورزش کشور رقم زده است. هادی ساعی افتخارات زیادی در دوران قهرمانی کسب کرده و ارتباطات بسیار خوبی با فدراسیون جهانی دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود. اگر شما در المپیک خودتان باشید قطعاً به بهترین نتیجه می‌رسید.

هاشمی خاطرنشان کرد: نمی‌خواهیم روی دوش شما بار بگذاریم. تکواندو ظرفیت مدال‌آوری دارد اما خواهشم این است که تمام تمرکزتان تا پایان بازی‌ها روی مسائل فنی باشد و از حواشی دوری کنید. از تجربیات کادر فنی و بزرگان این رشته استفاده کنید. وظیفه ما حمایت از شماست. چه در بحث مادی چه معنوی وظیفه حمایت از شما را داریم.

وزیر ورزش و جوانان در مورد اهدای پاداش به ورزشکاران المپیکی گفت: بزودی در مراسمی با حضور خانواده ورزشکاران به آنها پاداشی اهدا خواهیم کرد. ضمن این که میزان پاداش مدال آوران را هم افزایش دادیم و ۸ میلیارد تومان به مدال طلا، ۴ میلیارد تومان به مدال نقره و ۲ میلیارد تومان به مدال برنز خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پاداش قبل از اعزام ورزشکاران به المپیک نیز تعیین شده است که امروز مبلغ یک میلیارد تومان به تیم ملی تکواندو اختصاص پیدا کرد.

لمپین ورزشی ایران حضور دارد. هادی ساعی جمع بسیار خوبی را کنار خود دارد. ما هم تلاش می کنیم اگر مشکلی وجود دارد برطرف کنیم. 

وزیر ورزش و جوانان در مورد اهدای پاداش به ورزشکاران المپیکی گفت: بزودی در مراسمی با حضور خانواده ورزشکاران به آنها پاداشی اهدا خواهیم کرد. ضمن این که میزان پاداش مدال آوران را هم افزایش دادیم و ۸ میلیارد تومان به مدال طلا، ۴ میلیارد تومان به مدال نقره و ۲ میلیارد تومان به مدال برنز خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پاداش قبل از اعزام ورزشکاران به المپیک نیز تعیین شده است که امروز مبلغ یک میلیارد تومان به تیم ملی تکواندو اختصاص پیدا کرد.

نظر شما