شناسهٔ خبر: 67598528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گلستان: درآمدهای مالیاتی بخشی از اعتبارات توسعه استان را تامین کرد

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: توانستیم در سال‌های اخیر بخش زیادی از اعتبارات فعالیت‌های توسعه‌ای شهرها و روستاهای استان را از محل درآمدهای مالیاتی تامین کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علی‌محمد زنگانه روز سه‌شنبه با صدور پیامی به مناسبت هفته فرهنگ مالیات، اظهار کرد: طی همین سال‌ها فرهنگ مالیاتی در سطح استان و کشور ارتقاء یافت و این مهم کمک بزرگی به تامین اعتبارات کرد.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌هایی که می‌تواند درآمد پایدار را محقق کند، درآمدهای مالیاتی است که به واقع درآمدی از مردم برای مردم محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه یافته درآمدهای مالیاتی تاثیر بسزایی در رشد و توسعه دارند و توانسته اند موجبات عمران و آبادانی را فراهم سازند.

استاندار گلستان گفت: یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته مقابله با فرار مالیاتی است و مقابله با این پدیده مخرب اقتصادی می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود چرخه‌های اقتصادی داشته باشد.

زنگانه همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن هفته فرهنگ مالیاتی به تمامی فعالان اقتصادی استان و دست اندرکاران حوزه اقتصاد و مالیات، اظهار امیدواری کرد که با اشاعه فرهنگ مالیات و با تعامل و تعاون بتوانیم آینده‌ بهتری را برای روستا، شهر، استان و کشور خود رقم بزنیم.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان هم نیز با صدور پیام جداگانه‌ای به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی گفت: حماسه اقتصادی که هر ساله در موعد مقرر قانونی تبلور پیدا می‌کند، ماحصل همدلی، همراهی و همگامی این اداره کل، مردم گلستان، اتاق اصناف، اصحاب رسانه و دیگر دستگاه ها و تشکل‌هایی است که هر یک به نحوی با درک وضعیت موجود اقتصادی و با هدف دستیابی به افقی روشن و چشم‌اندازی پر امید، در تامین هزینه‌های استان سهیم و نقش ‎آفرین می شوند.

قربان حاجی‌مشهدی افزود: اوج جلوه گری این حماسه پرشکوه زمانی است که بیشترین مشارکت عمومی در پرداخت مالیات با والاترین حس همنوایی صورت می‌پذیرد.

وی بیان کرد: در این زمان جلوه بارز همت و اراده برای آبادانی، رفاه، توسعه و نیز خدمت به شهروندان استان از طریق تامین هزینه های جاری و عمرانی استان و کشور میسر است.

وی با اشاره به این که خدمت به مردمانی که لایق بهترین‌ها هستند، بالاترین عبادت است، خاطرنشان کرد: مالیات اسباب این خدمت‌رسانی بوده و مسوولیت این امر مقدس بر عهده ما گذاشته شده است.

۱۶ تیرماه مصادف با «روز مالیات» و آغاز هفته «فرهنگ مالیاتی» نامگذاری شده است.

نظر شما