شناسهٔ خبر: 67598068 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ضربه کاری نیروهای حماس به کاروان زرهی اسرائیل

اقتصادنیوز: گروه‌های مقاومت در نوار غزه از انهدام ادوات جنگی و ماشین آلات نظامی ارتش اسرائیل خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، گردان‌های «شهید عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: چهار تانک «مرکاوا ۴» اسرائیلی را با راکت‌های «الیاسین ۱۰۵» در خیابان «بغداد» در محله «الشجاعیه» واقع در شرق شهر غزه هدف قرار دادیم.

خبر مرتبط
خبر بد روزنامه اسرائیلی برای نتانیاهو/ هزینه سنگین مبادله اسرا برای دولت اسرائیل

اقتصادنیوز: روزنامه «هاآرتص» به نقل از منابع اسرائیلی امکان دستیابی به توافق بر سر معامله تبادل اسیران با حماس را ممکن دانست، اما بهایی برای آن قائل شد.

گردان‌های القسام همچنین خبر داد: یک میدان مین را منفجر و ۲ بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D۹ را هدف قرار دادیم و این عملیات منجر به سوختن کامل آنها در نزدیکی مسجد «خالد بن الولید» در غرب محله «تل الهوا» در شهر غزه شد.

شاخه نظامی حماس در ادامه عملیات‌های خود تجمع نظامیان صهیونیست را با یک بمب ضد نفر هدف قرار داد و شماری از آنها را کشته یا زخمی کرد.

همزمان «نیروهای شهید القاسم» شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد: محل استقرار نظامیان دشمن در نزدیکی دروازه «صلاح‌الدین» در جنوب شهر «رفح» را با خمپاره سنگین هدف قرار دادیم.

نیروهای شهید عمر القاسم همچنین گزارش داد: نظامیان و خودروهای ارتش رژیم اشغالگر را در محور پیشروی در پشت دانشگاه اسلامی در غرب شهر غزه با خمپاره هدف قرار دادیم.

گردان‌های «شهدای الاقصی» شاخه نظامی جنبش فتح نیز از منهدم کردن یک تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی با خمپاره در غرب شهر غزه خبر داد.

گردان‌های عزالدین القسام ظهر امروز نیز اعلام کرده بود که ۹ عملیات از جمله منفجر کردن سه دستگاه تانک و یک دستگاه نفربر و هدف قراردادن نیروهای پیاده نظام ارتش رژیم صهیوینستی با استفاده از بمب را در منطقه تل‌الهوی انجام داده است.

رژیم اشغالگر در دور جدید عملیات اخیر خود در جنوب غربی شهر غزه بر این باور بود که منطقه تل‌الهوی به راحتی قابل نفوذ است و از ناحیه جنوب غربی می‌توان وارد آن شد اما علارغم ادعاهای رژیم صهیونیستی، گردان‌های القسام نیروهای پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی و تجهیزات جنگی آن‌ها را در این منطقه هدف قرار داد.

براساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی گمان می‌کرد که گردان «تل‌الاسلام» از گردان های القسام را در منطقه تل الهوی نابود کرده است اما با عملیات این گردان در مناطق تحت اشغال ارتش رژیم صهیونیستی، نظامیان این رژیم غافلگیر شدند.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۲۷۷ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما