شناسهٔ خبر: 67598009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ثبت دمای ۴۰ درجه در ۱۸ شهر استان اصفهان

دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتی گراد در ۱۸ منطقه استان اصفهان به ثبت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با تاکید بر افزایش سرعت باد، گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق مستعد گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر شیب فشاری در نیمه شرقی استان از امروز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده بر روی استان است.

نوید حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه دمای هوای ۱۸ شهرستان اصفهان بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، افزود: خوروبیابانک، بادرود، آران و بیدگل و کاشان با دمای ۴۳، شهر اصفهان، چوپانان، خمینی‌شهر، کبوترآباد، مهاباد با دمای ۴۲، اردستان، فرودگاه اصفهان، مورچه خورت با ۴۱ درجه، برخوار (دولت‌آباد)، فلاورجان، لنجان، مبارکه، نجف‌آباد و ورزنه با دمای ۴۰ درجه، به ترتیب گرم‌ترین نقاط در استان ثبت شدند.


وی گفت: بر این اساس چنین شرایطی سبب افزایش سرعت باد در نیمه شمالی و شرقی استان شده و وضعیت باد، گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا در این نواحی مورد انتظار است که با شدت کمتری به مناطق مرکزی نیز نفوذ خواهد کرد.

حاجی بابایی گفت: شدت این پدیده بیشتر در مناطق شرقی و شمالی استان و طی روز‌های شنبه و یکشنبه خواهد بود که هشدار سطح زرد مخاطرات ناشی از این موقعیت و تداوم گرما طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه صادر شده است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، تصریح کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.


وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۱۰ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

نظر شما