شناسهٔ خبر: 67597861 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تبلیغات/

تقویت زبان انگلیسی در تابستان برای دانش‌آموزان

صاحب‌خبر -

تابستان زمان فوق‌العاده‌ای برای ماجراجویی است، اما فرصتی عالی برای تقویت مهارت‌های انگلیسی نیز به شمار می رود. راه‌های لذت‌بخش و مؤثر زیادی برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی در طول سه ماه‌ تابستان وجود دارد. در اینجا یک راهنمای جامع با نکات کاربردی برای کمک به شما در سفر یادگیری زبان انگلیسی در تابستان آورده شده است.

 

 

 

نکات کاربردی یادگیری زبان انگلیسی برای فصل تابستان

  • خواندن یکی از موثرترین راه‌ها برای بهبود واژگان و درک زبان انگلیسی است. تابستان امسال، فهرستی از کتاب‌های مورد علاقه خود را به زبان انگلیسی تهیه کنید. آنها می‌توانند کتاب داستان کوچک، بیوگرافی یا حتی کتاب‌ مصور باشند. حتما کتاب‌های جذاب را انتخاب کنید تا یادگیری به یک کار طاقت‌فرسا تبدیل نشود. در حین مطالعه، کلمات و عبارات جدید را یادداشت کنید و سعی کنید از آنها در مکالمات خود استفاده کنید.
  • چرا یادگیری نمی‌تواند سرگرم‌کننده باشد؟ تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به زبان انگلیسی راهی عالی برای بهبود مهارت‌های شنیداری است. برای استفاده حداکثری ابتدا سعی کنید با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید و سپس با خاموش کردن زیرنویس‌ها خود را به چالش بکشید. در خصوص شخصیت‌های فیلم‌ها و برنامه‌ها با اطرافیان علاقمند به یادگیری زبان، گفت و گو کنید.
  • در کلاسهای‌ زبان انگلیسی استاد سلام شرکت کنید، به دنبال کلاس‌های خصوصی مفیدی باشید که بر یادگیری زبان انگلیسی در قالب بحث آزاد، تمرکز دارند. این محیط ساختاریافته فرصتی برای تعامل فراهم می‌کند که می‌تواند بسیار سودمند باشد.

نقش معلم خصوصی زبان انگلیسی در یادگیری زبان

  • نقش استاد و منتور در مسیر یادگیری بسیار مهم است. یک معلم خصوصی زبان انگلیسی که شما را بشناسد می‌تواند با توجه به نیازها، سطح و سبک یادگیری هر زبان‌آموز، برنامه آموزشی را به طور خاص برای او طراحی کند. این امر باعث می‌شود که زبان‌آموز با سرعتی مناسب پیشرفت کند و بر روی نقاط ضعف خود تمرکز کند.
  • کلاس خصوصی آنلاین یا حضوری با ایجاد فضایی تعاملی و جذاب باعث افزایش تمرکز و انگیزه در زبان‌آموز می‌شود. همچنین، با تشویق و حمایت مداوم ، استاد زبان‌آموز را در مسیر یادگیری یاری می کند.
  • معلم خصوصی سایت استاد سلام می‌تواند با ارائه آموزش‌های تخصصی و برگزاری آزمون‌های آزمایشی، به زبان‌آموز در آماده شدن برای آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل و سلپیپ و تولیمو و جی مت، کمک کند.

ایجاد شور و اشتیاق در زبان‌آموز نیز به معلم بستگی دارد او یک راهنمای کامل برای دانش‌آموزان جهت رسیدن به اهدافشان است.

 

 

 

منابع آموزشی انگلیسی فراوان در اختیار استاد

 

استاد در تدریس خصوصی منابع آموزشی فراوانی دارد که برای هر فرد با توجه به علاقمندی های او، مناسب‌ترین را برایش معرفی می‌کند. همچنین، معلم می‌تواند با ارائه اطلاعات فرهنگی، به زبان‌آموز در درک بهتر فرهنگ انگلیسی‌زبان کمک کند.

 

هرچه بیشتر به زبان انگلیسی صحبت کنید، بهتر است. سعی کنید یک شریک مکالمه پیدا کنید همچنین نگران اشتباه کردن نباشید؛ مهم تمرین کردن است حتی می‌توانید اهداف روزانه خود را تعیین کنید، مانند سفارش قهوه به زبان انگلیسی یا داشتن یک گفتگوی کوچک با یک دوست.

 

نوشتن و گوش دادن زبان انگلیسی

  • نوشتن منظم به زبان انگلیسی راهی عالی برای بهبود مهارت‌های نوشتاری است. یک دفتر راه تهیه کنید و در مورد تجربیات، افکار یا برنامه‌های روزانه خود به انگلیسی بنویسید. این تمرین نه تنها توانایی‌های نوشتاری شما را افزایش می‌دهد، بلکه به شما کمک می‌کند تا پیشرفت خود را در یادگیری زبان انگلیسی بررسی کنید.
  • گوش دادن به موسیقی و پادکست به زبان انگلیسی می‌تواند هم سرگرم‌کننده و هم آموزشی باشد. به متن آهنگ‌ها توجه کنید و سعی کنید معنای آن‌ها را درک کنید. از سوی دیگر، پادکست‌ها روشی عالی برای شنیدن مکالمه انگلیسی در طیف وسیعی از موضوعات هستند. می‌توانید هنگام رفت و آمد، ورزش یا حتی انجام کارهای خانه به آنها گوش دهید.

 

 

 

معرفی چند پادکست مفید

پادکست Learn English  

پادکست Learn English انتخابی مناسب برای افراد مبتدی است. این پادکست تمرکز ویژه‌ای بر روی کلمات و موقعیت‌های روزمره دارد. در پادکست Learn English هر قسمت دارای متنی و رونوشتی است که می‌توانید آن را دانلود کرده و همزمان با آن بخوانید. علاوه بر این، آزمون کوتاهی برای هر قسمت نیز وجود دارد که برای ارزیابی درک و فهم خود می‌توانید به سوالات آن پاسخ دهید.

 

پادکست Voice of America 

این پادکست دارای قسمت‌های مختلفی است که با سرعتی آهسته‌تر از معمولی موضوعات جدید را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، هر قسمت موضوع متفاوتی دارد. قسمت‌های این پادکست سطوح مبتدی تا پیشرفته را پوشش می‌دهد

 

پادکست Podcast in English

 Podcast in English یک مزیت مهم این پادکست تنوع آن است. در واقع، در هر سطحی که باشید گوش دادن به این پادکست برای شما مفید است. قسمت‌های Podcast in English بسیار کوتاه در حدود 5 دقیقه بوده و به صحبت در مورد موضوعات جالبی می‌پردازند. هر قسمت از این پادکست تمرین‌هایی برای واژگان نیز دارد. پس اگر می‌خواهید درک خود از آنچه که می‌شنوید را ارزیابی کنید، این پادکست را از دست ندهید.

 

جمع بندی

یادگیری زبان انگلیسی در تابستان نه تنها سخت بلکه با به کار بردن آن در زندگی روزمره سرگرم کننده و جذاب است. چه از طریق خواندن، تماشای فیلم و صحبت کردن باشد چه از طریق بازی کردن .

به یاد داشته باشید که لازم است در ابتدا از فرآیند یادگیری لذت ببرید. انگلیسی فقط یک زبان نیست بلکه دریچه‌ای به دنیایی از فرصت‌ها و تجربیات است. بنابراین، آن را در این تابستان در آغوش بگیرید با دیدن نتایج آورید شگفت‌زده خواهید شد!

 

نظر شما