شناسهٔ خبر: 67597679 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

«کیارو» با «پپر» به هلند می‌رود

صاحب‌خبر -
گروه علمی:تیم کیارو از دانشگاه خاتم با ربات «پپر» قرار است در مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ هلند شرکت کند.به گزارش ایسنا، ربات pepper یک ربات انسان‌نما و اجتماعی است و هدف از طراحی و ساخت این ربات، تعامل با انسان بوده که توسط شرکت سافت‌بنک ربوتیکس طراحی شده است.
این ربات اولین ربات انسان‌نمایی است که احساسات اصلی انسان را تشخیص می‌دهد و رفتار خود را با رفتار و حالت روحی شخص مقابل تطبیق می‌دهد.

این ربات طوری طراحی شده است تا در طبیعی‌ترین حد ممکن بتواند با انسان‌ها در تعامل و ارتباط باشد. Pepper می‌تواند احساسات اصلی نظیر شادی، غم، خشم و شگفت‌زدگی را شناسایی کند و همچنین می‌تواند لبخند روی صورت، لحن صدا و سایر زبان‌های غیرکلامی همچون زاویه سر را تفسیر کند. 
مجموعه این تفاسیر به ربات می‌فهماند که مخاطبش در وضعیت روحی مناسبی است یا نه. این ربات در همایشی در ۵ ژوئن ۲۰۱۴ رونمایی شد.

شرکت سافت بنک ژاپن یکی از شرکت‌های معروف در حوزه رباتیک است که در سال ۲۰۰۸ از ربات Nao رونمایی کرد. ربات Pepper همانند برادر بزرگتر خود توانست به فروش بسیار بالایی دست پیدا کند و سود خوبی را نصیب شرکت سافت بنک کند. این ربات تا سال ۲۰۱۸ توانست فقط در اروپا ۱۲۰۰۰ نسخه از خود را به فروش برساند.

تیم کیاروی دانشگاه خاتم قرار است در مرحله نهایی رقابت جهانی رباتیک و هوش مصنوعی ۲۰۱۴ هلند با ربات انسان‌نمای پپر شرکت کتد.در این رقابت که از ۲۷ تا ۳۱ تیر برگزار می‌شود، ۳ هزار دانشجو از ۴۵ کشور دنیا حضور دارند. این رقابت از سوی دانشگاه صنعتی آیندهوون هلند برگزار می‌شود و تیم ایرانی دانشگاه خاتم در لیگ home@ این رقابت جهانی حاضر خواهد شد.

نظر شما