شناسهٔ خبر: 67597579 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی ایران برای همکاری در تحقق اهداف توسعه سبز

مجمع بین المللی توسعه سبز با همکاری سازمان همکاری شانگهای و با حضور کشور‌های عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران در شهر چینگدائو چین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن؛ مجمع بین المللی توسعه سبز با همکاری سازمان همکاری شانگهای و با حضور کشور‌های عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران در شهر چینگدائو چین برگزار شد.
در این نشست شی جین پینگ رئیس جمهور چین در پیامی حفاظت از محیط زیست و پیشبرد توسعه سبز را از موارد اجماع کشور‌های سازمان همکاری شانگهای خواند و گفت چین نیز «آب زلال و کوه سبز» را به منزله ثروت می‌داند و بر مسیر پیشرفت فعالیت‌های تولیدی و افزایش رفاه مردم توام با حفاظ محیط زیست پایبند و در این راستا به دست‌آورد‌های زیادی نیز نائل آمده است.
وی ابراز امیدواری کرد طرف‌ها از طریق شرکت در این مجمع مبادلات و همکاری‌های خود را در عرصه توسعه سبز، تقویت و از این طریق به توسعه مستمر کشور‌ها و هماهنگی انسان و طبیعت کمک کنند.
علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشورمان در سخنانی با قدردانی از سازمان همکاری شانگهای برای برگزاری این اجلاس گفت نشست سران و روسای سازمان‌های توسعه سبز شانگهای فرصتی را در اختیار قرار می‌دهد تا ضمن اشاره به مسئولیت مشترک همه ما در اعتراض به نسل کشی و کشتار وحشیانه مردم بی گناه غزه، لزوم حمایت همه جانبه از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر را یادآوری می‌کند.
مجمع توسعه سبز سازمان همکاری شانگهای با موضوع «توسعه سبز مشترک به منظور هماهنگی انسان و طبیعت» در شهر «چینگ دائو» استان «شان‌دونگ» چین آغاز به کار کرد.

<div id="video-display-embed-code_11301811"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4280015/11301811?width=600&height=350"></script></div>

جین جیان جینگ - کارشناس

نظر شما