شناسهٔ خبر: 67597486 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴|

نیمه‌نهایی با طعم فینال؛ جنگ ستارگان این بار در آلیانز آرنا/ ماتادور‌ها در اندیشه قربانی کردن خروس‌ها

امشب (سه‌شنبه) در نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی ۲ تیم فرانسه و اسپانیا به مصاف هم خواهند رفت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - روز‌های پر التهاب جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ داغ‌تر از همیشه دنبال می‌شود و تنها ۴ تیم باقی مانده‌اند تا پس از جنگ تمام عیار در نیمه‌نهایی مقابل هم چهره فینالست‌ها را مشخص کنند.

پس از حذف مدافع عنوان قهرمانی، میزبان جام و همینطور شکست رونالدو و تیمش مقابل فرانسه تنها چهار تیم باید برای رقابت با یکدیگر در خاک آلمان مقابل هم قرار بگیرند. فرانسه و اسپانیا، هلند و انگلیس ۴ تیمی هستند که در نیمه نهایی باید به مصاف هم بروند.

در این گزارش به حساس‌ترین بازی امشب (سه‌شنبه) بین تیم‌های فرانسه و اسپانیا خواهیم پرداخت.

نیمه‌نهایی با طعم فینال؛ جنگ ستارگان اینبار در آلیانز آرنا

اسپانیا - فرانسه؛ ماتادور‌ها در اندیشه قربانی کردن خروس‌ها

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در حساس‌ترین رقابت مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ در ورزشگاه آلیانز آرنا تیم‌های فرانسه و اسپانیا به مصاف هم خواهند رفت. اسلاوکو وینچیچ قضاوت این دیدار حساس را بر عهده خواهد داشت.

شاید حذف رونالدو و پرتغال در یک‌چهارم تلخ بود و قرعه‌ها به طوری رقم خورده که یک سوی نمودار رقابت‌های شگفت‌انگیزی را به وجود بیاورد. فرانسه و اسپانیا پیش از تقابل با یکدیگر رقابت‌های سختی را پشت سر گذاشتند.

تیم ملی اسپانیا تحت هدایت دلا فوئنته نتایج بسیار خوبی گرفته به طوری که آن‌ها از ابتدا تاکنون رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی را ثبت کرده‌اند. ماتادورها در دیدار گذشته موفق شدند با نتیجه ۲ بر یک از سد میزبان رقابت‌ها یعنی آلمان بگذرند. اسپانیا طی این تورنمنت تنها ۲ گل دریافت کرده و ۱۱ گل به ثمر رسانده است. در ۳ بازی اخیر ۲ تیم فرانسه و اسپانیا، ۲ برد سهم فرانسه بوده و تنها یک برد به ماتادور‌ها رسیده است.

تیم ملی فرانسه هرچند در یک گروه تقریباً متوسط قرار گرفته، اما در مراحل حذفی مقابل غول‌های اروپا قرار گرفت و در مقابله با آن‌ها موفق بود. تیم ملی فرانسه در طول این جام تنها ۲ پیروزی در جریان مسابقه داشته و ۳ دیدار را با تساوی به پایان رسانده است. آن‌ها به هیچ عنوان تیم گلزنی نیستند و طی ۵ بازی که انجام دادند تنها ۳ گل به ثمر رسانده‌اند و یک گل نیز دریافت کرده‌اند. این آمار فرانسه از دیدگاه بسیاری از کارشناسان در قامت یک قهرمان نیست و فرانسه در بازی گذشته نیز با استفاده از شانس توانست از سد پرتغال عبور کند.

حالا این دو تیم آماده نبردی حماسی در مونیخ هستند. جدالی که بدون شک یکی از جذاب‌ترین بازی‌های یورو ۲۰۲۴ خواهد بود. تقابل دو سبک منحصر به فرد، دو نسل طلایی و البته خاطرات تلخ و شیرین از رویارویی‌های گذشته، نویدبخش یک بازی دیدنی و نفس‌گیر است.

نیمه‌نهایی با طعم فینال؛ جنگ ستارگان اینبار در آلیانز آرنا

در تاریخ رقابت‌های مختلف، اسپانیا و فرانسه تا کنون ۳۶ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سهم اسپانیا ۱۶ و سهم فرانسه ۱۳ پیروزی بوده است. در ۳۶ تقابل قبلی دو تیم، اسپانیا ۶۴ گل وارد دروازه فرانسه کرده، در حالی که فرانسه تنها ۳۹ بار توپ را از خط دروازه اسپانیا عبور داده است.

با وجود برتری اسپانیا در مجموع تقابل‌های تاریخ دو تیم، آمار فرانسه در ادوار جام ملت‌های اروپا بهتر بوده است. دو تیم تا کنون ۴ مرتبه در این تورنمنت به مصاف هم رفته‌اند که سهم فرانسه ۲ و سهم اسپانیا یک پیروزی بوده است (یک تساوی).

انتهای پیام/

نظر شما