شناسهٔ خبر: 67597445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

۴۳ درصد آموزش دیدگان فنی‌وحرفه‌ای مشغول به کار می‌شوند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت:۴۳ درصد افراد آموزش دیده به صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای به همراه متولیان این حوزه طبق قوانین و مقررات برای ارائه آموزش‌های مهارتی و ارتقای شغلی تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه همه فعالیت‌ها و آموزش‌های مهارتی در این سازمان مرتبط با اشتغال است، گفت: آمار اشتغال سازمان شامل فرآیند آموزشی با مراحل خاص خود همراه با استعداد سنجی و حضور در کارگاه‌هاست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نقش آموزش‌های مهارتی را در ایجاد اشتغال بسیار مهم دانست و گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های حال حاضر در جامعه ایجاد اشتغال است که سرمایه گذاری‌های بسیار زیادی در این بخش هر ساله صورت می‌گیرد.

انصاری با اشاره به پایش افراد آموزش دیده برای رصد آمار حوزه اشتغال، گفت: ۴۳ درصد افراد آموزش دیده به صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند.

وی در ارتباط با تکفیک جنسیتی در ارائه آموزش‌ها نیز گفت: تفکیک جنسیتی در رشته‌ها نباید صورت بگیرد، چون زنان در برخی از موضوعات که اغلب مردانه انگاشته می‌شود ورود خوبی داشته‌اند که نمونه آن گروه کابینت سازان خواهران و مکانیک زنان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۹۰ مورد مربوط به بخش بانوان است.

انصاری همچنین شمار آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای ۲ منظوره را در استان ۴۸ آموزشگاه ذکر کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال ۶۷۱ هزار و ۱۱۷ نفر ساعت آموزش مهارتی به ۶ هزار و ۲۸ نفر در استان ارائه شد.

وی تصریح کرد: ادامه داد: تمرکز بر مشتری محور بودن آموزش‌ها در تحقق اهداف نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که این مؤلفه نیز توسط سازمان مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به افزایش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه در سکونت‌گاه‌های غیررسمی بیان کرد: این موضوع باعث شده است که سهم اقشار کم درآمد جامعه در اشتغال کشور افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: با این امکان فراهم شده آحاد جامعه به ویژه زنان سرپرست خانوار با سپری کردن دوره‌های مهارتی در هر کسب و کار می‌توانند با ایجاد اشتغالی کوچک و خانگی، بخشی از معیشت و درآمد خانوار را تأمین کنند.

نظر شما