شناسهٔ خبر: 67597430 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

این خودرو در حین آزمایش بدون بال پرواز کرد! /عکس

در فرایند طراحی و توسعه خودرو همیشه پای اتفاقات عجیب و غریب وسط بوده و پروژه را دچار اختلال می‌کند. جدیدترین اتفاق عجیب و غریب به پرواز خودروی هنسی ونوم F۵ برمی‌گردد!

صاحب‌خبر -

امیرمسعود عابدین_ ‌بنیانگذار هنسی در بیانیه‌ای که روز شنبه در اینستاگرام منتشر کرد، اعلام کرد که یک دستگاه ونوم F۵ با سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت در فرودگاه کِنِدی در فلوریدا از زمین بلند شده و در هوا چرخیده است.

به گفته جان هنسی، تیم او وقتی در حال آزمایش یک سیستم آیرودینامیکی جدید برای F۵ بود، زمانی که خودرو به سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت رسید، نیروی رو به پایین از دست رفته و کنترل خودرو توسط راننده مختل شده است. در کمال تعجب راننده بدون هیچ آسیبی از این حادثه بیرون آمد. علت این حادثه هنوز مشخص نشده و تیم هنسی در حال تجزیه و تحلیل داده ها برای کشف علت هستند.

پس از مرسدس بنز سی ال آر و پورشه ۹۱۱ جی تی ۱، این سومین خودرویی است که دچار این حادثه عجیب و غریب می‌شود.

هنسی از ونوم F۵ به عنوان سریع ترین خودروی تولیدی روی کره زمین یاد می کند که می تواند به حداکثر سرعت ادعایی ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. با این حال، تا زمان نوشتن این مقاله هیچ تلاشی برای رسیدن به این سرعت ثبت نشده است. این یک ابرخودروی ۱۸۱۷ اسب بخاری است که در سال ۲۰۲۰ عرضه شده است.

منبع: motor۱

۲۲۷۳۲۲

نظر شما