شناسهٔ خبر: 67597337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل زندان‌های استان زنجان خبر داد

اشتغال‌زایی برای ۷۰ زندانی با بافت قالی ۶۰۰ متری

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت: برای بافت قالی ۶۰۰ متری برای ۷۰ زندانی در زنجان اشتغال‌زایی شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حسن بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: اشتغالزایی برای زندانیان از اولویت‌های سازمان زندان‌ها بوده و در این راستا از ظرفیت‌های خارج از مجموعه نیز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مهمترین وظایف سازمان زندان‌ها، برنامه‌ریزی کشوری در زمینه حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌ها، ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال، به کارگیری خیرین، تولید محصولات دانش بنیان و نوین است، گفت: زندانیان در سه بخش اشتغال کارگاهی، اعزام به کار و اشتغال نشسته مشغول فعالیت و تولید هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با بیان اینکه به همت و تلاش شبانه روزی ۴ نفر از زندانیان اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی زنجان و پس از ماه‌ها تلاش مستمر بافت فرش دستباف ۱۲ متری با نقش ریز ماهی به پایان رسید، افزود: کارگاه ۶۰۰ متری قالی بافی اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی زنجان با حداقل ۷۰ نفر زندانی شاغل به صورت پایدار نقش خود را در سهم تولید ملی ایفا و هنر دست زندانیان زنجان هر روز وارد بازارهای فرش کشور می‌شود.

بنیادی افزود: قطعاً افزایش ظرفیت اشتغال در زندان‌ها جزءبرنامه‌ها و اولویت‌های اصلی در سال جاری بوده و در این زمینه از تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بدون کاهش جمعیت کیفری نمی‌توان برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را به درستی در زندان‌ها پیاده‌سازی کرد گفت: یکی از راهکارها برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها استفاده از پابندهای الکترونیکی است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان افزود: در این زمینه در قانون آئین دادرسی کیفری به شورای طبقه‌بندی زندانیان نیز اجازه داده شده است تا افراد واجد شرایط را به مراجع قضائی معرفی کنند تا از این ظرفیت استفاده شود.

نظر شما