شناسهٔ خبر: 67597227 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرمایه گذاری چین در ترکیه برای تولید خودروی برقی

شرکت بی وای دی در مراسمی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در آن حضور داشت با وزارت صنایع و فناوری این کشور قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار به امضاء رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا؛ بزرگترین شرکت خودروسازی برقی چین خط تولید خود را بزودی در ترکیه راه اندازی می‌کند.
شرکت بی وای دی که یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید خودروی برقی و باطری در دنیا است در مراسمی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در آن حضور داشت با وزارت صنایع و فناوری این کشور قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار به امضاء رساند.
بر اساس این قرارداد شرکت چینی ًبی وای دی ً کارخانه‌ای با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه خودروبرقی و هایبرید و همچنین یک مرکز تحقیق و توسعه تاسیس خواهد کرد.
طبق این قرارداد شرکت ًبی وای دی ً تا پایان سال ۲۰۲۶ میلادی تولید خودرو در ترکیه را آغاز و در این چارچوب برای ۵ هزار نفر به طور مستقیم اشتغال زایی خواهد کرد.
محمد فاتح کاچیر وزیر صنایع و فناوری ترکیه در مراسم امضاء این قرارداد ضمن اظهار خشنودی از تصمیم این شرکت بزرگ چینی برای سرمایه گذاری در ترکیه گفت ترکیه نه تنها یک مرکز جذاب برای سرمایه گذاری‌های خارجی است بلکه این ظرفیت را نیز دارد که تبدیل به مرکزی برای تحقیق و توسعه شود. شرکت اس دبلیو ام یکی دیگر از شرکت‌های تولید خودروی برقی در چین نیز تصمیم به سرمایه گذاری در ترکیه گرفته است.

<div id="video-display-embed-code_11301730"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4279999/11301730?width=700&height=300"></script></div>


محمت فاتح کاجر - وزیر صنایع و فناوری ترکیه

نظر شما