شناسهٔ خبر: 67596932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

تایرا 500 ریال سود به‌ ازای هر سهم به سهام‌داران پرداخت می کند

تبریز- با برگزاری مجمع‌عمومی عادی سالیانه شرکت تراکتورسازی برای سال مالی 1402 که با حضور اکثریت سهام‌داران بود مقرر شد تایرا 50 تومان معادل 500 ریال سود به‌ازای هر سهم به سهام‌داران پرداخت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در این مجمع مدیرعامل این گروه صنعتی گزارشی از فعالیت‌های یک‌ساله این گروه ارائه و از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال مالی جدید سخن گفت و عنوان کرد: توسعه کسب‌وکارهای نوین و توسعه بازارهای صادراتی از جمله اهداف مورد تمرکز در مباحث کلان تراکتورسازی ایران است.

مصطفی وحیدزاده با اشاره به راهبُرد خروج از تک‌محصولی و تداوم فعالیت‌ها در بازارهای جدید به جهت حفظ سود و رضایت سهام‌داران و توسعه بازار محصولات متنوع با عنوان استراتژی 50*50 افزود: در راستای همین موضوع راه‌اندازی سایتهای تولید محصولات جدید از جمله خودروهای تجاری در دستور کار تراکتورسازی قرار گرفت.

وی تأکید کرد: تا به امروز پیشبرد این برنامه با نسبت 30 به 70 در حال انجام است به‌طوری که 30 درصد تولیدات، سود و... تراکتورسازی مربوط به محصولاتی غیر از تراکتور بوده و 70 درصد شامل محصول اصلی یعنی تراکتور است.

وحیدزاده پیش‌بینی کرد سال 1405 شاهد محقق‌شدن این برنامه و رسیدن به هدف تولید 50*50 در تراکتورسازی باشیم.

وی از رویکرد صادرات محور در توسعه بازار نیز دفاع کرد و گفت: در شرایط کنونی کشور و باتوجه‌به نیاز ارزی که اقتصاد ایران دارد تراکتورسازی جهت تأمین ارز موردنیاز خود و در سطح کلان تأمین بخشی از نیاز ارزی کشور، حضور در بازارهای جهانی را در صدر برنامه‌های خود قرار داده و به همین منظور تلاش دارد تا تعداد بازارهای هدف خود را از 25 کشور کنونی به ارقامی مانند 35 تا 45 کشور افزایش دهد.

این فعال حوزه صنعت کشور با اذعان به اینکه تایرا با تلاش کارکنان، هیئت مدیره و سهام‌داران خود بر مدار رشد و شکوفایی می‌چرخد تأکید کرد: این مدار پیشرفت به مذاق خیلی‌ها خوش نیامده به‌طوری که از سوی برخی از مسئولین نه‌تنها مورد بی‌مهری بلکه سنگ‌اندازی در مسیر رشد این مجموعه صورت‌گرفته و یکی از مصادیق بارز آن قطع تسهیلات مکانیزاسیون برای خرید تراکتور از سوی وزارت جهاد کشاورزی است. 

وحیدزاده در این باره به سهام‌داران مجموعه تحت مدیریتش آمار و ارقامی ارائه کرده و گفت: سال 1399 آخرین سالی بود که توزیع تراکتور تولیدی بین کشاورزان به‌واسطه وزارت جهاد کشاورزی انجام شده که در این سال از مجموعه 18 هزار دستگاه تولیدی 17 هزار و 500 دستگاه توسط وزارت جهاد و با تسهیلات مکانیزاسیون فروخته شده اما دقیقاً  از آبان 1400، و روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی در تراکتورسازی که بر توزیع بی‌واسطه تولیداتش بین کشاورزان و به قیمت کف کارخانه تأکید داشت هیئت‌مدیرهر تسهیلات مکانیزاسیون برای خرید تراکتور به کشاورزان قطع و از معرفی کشاورزان به تراکتورسازی خودداری شد. 

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی برای اولین‌بار و در جمع سهام‌دارانش به‌صراحت اعلام کرد: این تسهیلات صرفاً برای کشاورزانی که خواهان تراکتورهای تولیدی تراکتورسازی ایران هستند داده نمی‌شود و در مقاطع مختلف حتی به تراکتورهای وارداتی که چندین برابر قیمت محصولات داخلی و تراکتورسازی هستند تسهیلات داده می‌شود تا مشوقی برای کشاورزان جهت اقبال این محصولات وارداتی باشند که خوشبختانه و علی‌رغم همه این جورچین‌ها، کشاورز ایرانی همچنان تراکتورهای تولید تراکتورسازی را بر هر محصول دیگری و تحت هر شرایطی ترجیح می‌دهد.

وی به اجرایی‌نشدن دستور صریح رئیس‌جمهور شهید به‌عنوان مصداق دیگری در تلاش برای ممانعت از رشد تراکتورسازی اشاره و گفت: سال گذشته و در جریان سفر شهید حجت‌الاسلام رئیسی  به تراکتورسازی و انعکاس مشکلات به وجود آمده برای کشاورزان به لحاظ قطع تسهیلات، ایشان با تخصیص اعتبار ویژه 50 هزارمیلیاردریالی در مرحله اول برای کشاورزان جهت خرید صرفاً تراکتور موافقت و عنوان کردند در مراحل بعد این رقم افزایش خواهد یافت اما باگذشت بیش از یک سال از این دستور، مسئولین ذی‌ربط برای اجرایی‌نشدن آن کشاورزان زحمت‌کش را عین توپ فوتبال به هم پاس می‌دهند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تراکتورسازی همچنان پله‌های رشد و توسعه را طی کند تا در سایه آن هم سهام‌دار، هم کشاورز و هم کارکنان همیشه پای‌کار آن راضی و خوشنود باشند.

نظر شما