شناسهٔ خبر: 67596557 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صرفه جویی ۱۰۰ میلیون دلاری با افزایش داخلی سازی در صنعت آسانسور

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: با افزایش داخلی سازی در صنعت آسانسور، از خروج بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارز جلوگیری شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمدمهدی برادران در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آسانسور و پله برقی، بالابرها، نقاله‌ها و قطعات افزود: عمق ساخت داخل در آسانسور‌های زیر ۱۰ طبقه به بالای ۸۰ درصد رسیده است به عبارتی توانسته ایم ۸۰ درصد قطعات مورد نیاز صنعت آسانسور را از داخل تامین کنیم.
 
وی افزود: صنعت آسانسور جز صنایعی بوده که در سال‌های اخیر توانسته رشد بسیار خوبی را در عمق داخلی سازی، کاهش ارزبری و دانش بنیان شدن تجربه کند. 
 
<div id="video-display-embed-code_11301007"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4279785/11301007?width=600&height=350"></script></div>
 
برادران گفت: تولیدکنندگان داخلی پیش از این در تولید آسانسور تا ۱۰ طبقه توانمند بودند، اما امروز این توانمندی برای برخی از تولیدکنندگان ایجاد شده تا بتوانند آسانسور‌های بالای ۳۰ طبقه را هم داخلی سازی کنند طوری که داخلی سازی در این حوزه به بیش از ۲۶ درصد رسیده است.
 
وی اضافه کرد: با توجه به رشد شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های اخیر و ارتباط خوبی که در حوزه برد الکترونیکی با صنعت آسانسور برقرار کرده اند امیدواریم بتوانیم سهم داخلی سازی در این قطعات را هم افزایش دهیم.
 
برادران با اشاره به اینکه ضمانت یکی از موضوعات مهم در صنعت آسانسور است گفت: کمترین مدت زمان ضمانتی که تولیدکنندگان در این صنعت ارائه می‌کنند ۳۶ ماه است که البته در برخی از محصولات، ضمانت خدمات پس از فروش به صورت مادام العمر است و همین مسئله کمک کرده تا تولیدکنندگان داخلی مورد اقبال مصرف کنندگان قرار گیرند.
 
وی افزود: در صنعت آسانسور، ایمنی، در ارتباط مستقیم با ضمانت کالاست. این موضوع توسط تولیدکنندگان داخلی دنبال می‌شود تا سطح ضمانت را ارتقا دهند.
 
برادران با اشاره به اینکه مشکل تامین مواد اولیه فقط در صنعت آسانسور نیست گفت: در سایر صنایع هم عرضه مواد اولیه به صورت انحصاری و مهندسی بازار وجود دارد همچنین نرخ‌هایی که در داخل کشور توسط تولید کنندگان عرضه می‌شود از نرخ‌های جهانی بالاتر است که این امر، امکان رقابت را در محصول نهایی برای مشتریان محصولات نهایی کم و حفظ بازار صادراتی را سختتر می‌کند.
 
وی ادامه داد: اگر برخی موانع در حوزه تامین مواد اولیه برداشته شود و با قیمت‌های جهانی و مناسب، مواد اولیه در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد سهم بازارمان در حوزه‌های صادراتی نیز افزایش خواهد یافت.

نظر شما