شناسهٔ خبر: 67596527 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

عرضه نفت عربستان به چین در ماه اوت افزایش می‌یابد

عرضه نفت خام عربستان به چین در ماه اوت بهبود می‌یابد و دوباره سهم بازار این کشور افزایش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز، چند منبع تجاری روز سه‌شنبه (۱۹ تیر) گفتند: صادرات نفت خام عربستان به چین در ماه اوت پس از کاهش شدید قیمت‌ها از سوی شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو با هدف حمایت از تقاضا، به حداقل ۴۴ میلیون بشکه می‌رسد.

این منابع اعلام کردند که صادرات نفت عربستان به چین در ماه اوت برای نخستین بار در چهار ماه گذشته از حدود ۳۶ میلیون بشکه در ماه ژوئیه به ۴۴ میلیون بشکه می‌رسد.

این بهبود به عربستان کمک می‌کند سهم خود را در چین، بزرگ‌ترین بازار واردات نفت، احیا کند.

داده‌های شرکت تحلیلی کپلر نشان داد که صادرات نفت عربستان به چین در ژوئن به یک‌میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه در روز رسید که پایین‌ترین مقدار از مارس ۲۰۲۰ است.

خریداران چینی نفت عربستان شامل پتروشیمی ژجیانگ، سینوپک، سینوکم و پتروچاینا هستند.

به گفته این منابع، سعودی آرامکو به‌طور جداگانه حجم کامل قراردادی را به حداقل سه پالایشگاه دیگر واقع در شمال آسیا طی ماه اوت عرضه خواهد کرد.

این تخصیص تنها چند روز پس از آن رخ می‌دهد که آرامکو قیمت نفت بارگیری‌شده در ماه اوت به آسیا را برای دومین ماه پیاپی کاهش داد و قیمت نفت خام سبک عرب به پایین‌ترین حد خود از مارس تاکنون رسید.

یکی از منابع گفت: قیمت‌های رسمی فروش نفت عربستان در ماه اوت نسبت به ماه‌های گذشته که عرضه مدت‌دار عربستان بالاتر از دیگر انواع نفت معامله‌شده در بازار نقدی بود، معقول‌تر به نظر می‌آید.

نظر شما