شناسهٔ خبر: 67596474 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحولات فلسطین؛

آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر به ۳۸ هزار و ۲۴۳ نفر و شمار مجروحان به ۸۸ هزار و ۳۳ نفر افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر به ۳۸ هزار و ۲۴۳ نفر و شمار مجروحان به ۸۸ هزار و ۳۳ نفر افزایش یافت.
این وزارتخانه افزود رژیم اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته سه جنایت کشتار جمعی مرتکب شد که بر اثر آن ۵۰ نفر شهید و ۱۳۰ نفر زخمی شدند.
به گفته مقامات وزارت بهداشت نوار غزه، پیکر‌های شمار زیادی از شهدا هنوز زیر آوار‌ها قرار دارد یا در خیابان‌ها انباشته شده است و امکان دسترسی امدادگران و نیرو‌های مردمی به مجروحان به علت تداوم حملات بسیار دشوار است.

آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید
آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید
آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید
حمله گردان های شهدای الاقصی به نظامیان صهیونیست
خبرگزاری یونیوز تصاویری از حمله گردانهای شهدای الاقصی به محل استقرار خودروهای رژیم اشغالگر در محور نتساریم در جنوب غزه با استفاده از خمپاره و راکت خبر داد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11301293"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4279805/11301293?width=600&height=350"></script></div>

 

افزایش بی سابقه شمار صهیونیست‌های مایل به مهاجرت از فلسطین اشغالی
شبکه خبری قدس به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از افزایش بی سابقه شمار صهیونیست‌های مایل به مهاجرت از «اسرائیل» خبر داد.

 

 
بازگشت پهپاد هدهد حزب الله.. تصاویر هوایی از پایگاههای رژیم صهیونیستی
ستاد اطلاع رسانی جنگ مقاومت اسلامی ویدئویی از پهپاد هدهد حزب الله با عنوان "حلقه دوم= جولان اشغالی سوریه" منتشر کرد. در این ویدئو که پهپادهای حزب الله تهیه کرده اند، تصاویری از پایگاه های اطلاعاتی، مقرهای فرماندهی و اردوگاههای رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه منتشر شده است. 
در این حال رسانه های اسرائیلی اعلام کردند پهپاد شناسایی حزب الله از مناطق حساسی در اسرائیل تصویربرداری کرده است.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11301310"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4279805/11301310?width=600&height=350"></script></div>
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11301311"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4279805/11301311?width=600&height=350"></script></div>
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11301312"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4279805/11301312?width=600&height=350"></script></div>
 
 
حمله سنگین موشکی از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی
رسانه های رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک های "مرگلیوت" و "مسکاف عام" در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. 
خبرنگار المیادین از حمله سنگین موشکی از جنوب لبنان به منطقه "اصبع الجلیل" و شنیده شدن صدای انفجار در مناطق اشغالی مقابل شهرک های العدیسه، مرکبا و حولا خبر داد.
 

آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید

 

کودک شهید در آغوش پدرش در غزه
فلسطین پست تصاویری از وداع جانسوز پدر فلسطینی با کودکش منتشر کرد که در حمله رژیم اشغالگر به کودکان در حال بازی در خیابانی در اردوگاه البریج در مرکز غزه به شهادت رسید.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11301295"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4279805/11301295?width=600&height=350"></script></div>
 
 
عدم دسترسی سیصدهزار دانش آموز آنروا به امکانات آموزشی
آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد سیصد هزار تن از دانش آموزان تحت پوشش این آژانس ۹ ماه است که به امکانات و فضا‌های آموزشی دسترسی ندارند.  
به گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، آنروا با انتشار مطلبی در صفحه خود در ایکس، آموزش را مسئله‌ای اساسی دانست و تاکید کرد با وجود بیش از ۷۰۰ مدرسه در بخش‌های مختلف منطقه، این آژانس به صد‌ها هزار تن از دانش آموزان خدمات می‌دهد، اما سیصد هزار تن از دانش آموزان تحت پوشش در غزه ۹ ماه است که به مدرسه نمی‌روند.
این آژانس تاکید کرد تیم‌های وابسته به آن کمک‌های اجتماعی و روحی – روانی به کودکان غزه می‌دهند.
 
آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید
 
 
تخریب زمین های کشاورزی و گلخانه ها در نوار غزه از سوی اشغالگران رژیم صهیونیستی
هیچ درخت و هیچ کشتی باقی نمانده است ، زمین های حاصلخیز بر اثر جنگ ویران شده است. گلخانه هایی که سبزیجات در آنها کشت می شد به زمین بایر تبدیل شده است. 
ربیع الکارازون کشاورز فلسطینی یکی از صدها کشاورزی است که خودروهای اسرائیلی ، زمینهای آنها را در منطقه المواصی در رفح در جنوب نوار غزه نابود کرده اند.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11301308"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4279805/11301308?width=600&height=350"></script></div>

 

شهرک نشینان اسرائیلی کامیون های حامل کمک های بشردوستانه را به آتش کشیدند
صفحه کاربری «مرکز اطلاع رسانی فلسطین» در ایکس، روز سه شنبه ضمن انتشار ویدیویی اعلام کرد:
«ببینید... شهرک نشینان اسرائیلی کامیون های حامل کمک های بشردوستانه را که عازم غزه بودند، نزدیک گذرگاه کرم شالوم به آتش کشیدند.»

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11301296"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4279805/11301296?width=600&height=350"></script></div>

 

پیرمردی که لحظاتی بعد از مصاحبه به شهادت رسید
اسماعیل الغول خبرنگار شبکه الجزیره با انتشار تصویری از یک پیرمرد فلسطینی نوشت: پنج دقیقه پس از این مصاحبه جان به جان آفرین تسلیم کرد. این مرد حاج ولید الحصری برای دومین بار طی ۲۴ ساعت آواره شده بود و خستگی و بی غذایی و ناتوانی و همه مصائب او را احاطه کرده بود. او همچون سایر شهروندان در میانه این نسل کشی زندگی کرد، اما در مخالفت با طرح کوچاندن فلسطینیان، بر ماندن در شمال منطقه غزه پافشاری کرد.  
او می‌گفت: من اینجا هستم و اینجا خواهم ماند و اگر خواست خدا بر این باشد که بمیرم، همین جا خواهم مرد. او استوار و ثابت قدم و راضی به قضا و قدر خدا به آرزوی خود رسید.
او بسیار خدا را شکر می‌گفت و دعا می‌کرد این جنگ به پایان برسد و به پسرش و تعدادی از اعضای خانواده اش که در این جنگ به شهادت رسیده بودند، ملحق شد.

آمار شهدای غزه به ۳۸۲۴۳ نفر رسید

 

 

 

نظر شما