شناسهٔ خبر: 67596335 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضور فعال ایران در نمایشگاه صنعت نفت و گاز سوریه

با حضور ۶۵ شرکت از ۹ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، پنجمین دوره نمایشگاه صنعت نفت و گاز سوریه گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، در میان شرکت‌های خارجی، حضور پنج نهاد علمی و شرکت تخصصی کشورمان در این نمایشگاه، از تمرکز وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران برای پیشتازی در میان دیگر رقیبان برای سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز سوریه حکایت دارد.

حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه در این باره گفت: در سایه روابط ممتاز تهران و دمشق و توافقاتی که در جریان سفر سال گذشته رئیس جمهور شهید کشورمان به سوریه، به امضا رسیده، باید تلاش کرد، با حضور موثر شرکت‌های متخصص ایرانی در بازار سوریه، به این توافقات جامه عمل بپوشانیم.

معرفی زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز در سوریه از اهداف این نمایشگاه اعلام شده است.

همزمان وزارت نفت سوریه از ۲۱ طرح برای بازسازی تاسیسات زیر ساختی و کاوش و اکتشاف میادین جدید نفت و گاز در خشکی ودریا رونمایی کرد.

فراس قدور وزیر نفت سوریه هم در جمع خبرنگار تحریم‌های غرب و آمریکا علیه کشورش را قهرآمیز خواند وگفت، این تحریم‌ها سوریه را با چالش‌های جدی مواجه کرده است، لذا تلاش می‌کنیم با سرمایه گذاری کشور‌های دوست، تاسیسات زیرساختی را بازسازی و چرخه تولید را دوباره به حالت طبیعی برگردانیم.

دولت سوریه میزان خسارت‌های سوریه بخش نفت و گاز این کشور را بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار اعلام کرده است.

همین امر موجب شد تا شرکت‌های متخصص از کشور‌های متعدد مانند چین، لیبی، روسیه و سلطان نشین عمان در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

محسن مسالمی از شرکت نفت ملی گاز سلطان نشین عمان در خصوص شرکت در این نمایشگاه می‌گوید، برای آشنایی با برنامه بازسازی بخش نفت و گاز سوریه، به دمشق آمدیم تا چشم انداز سرمایه گذاری در این کشور را ارزیابی کنیم.

اما علی الوعر مدیرعامل شرکت ملی نفت لیبی می‌گوید، ما روابط دیرینه‌ای با سوریه داریم، هدفمان کمک به سوریه در زمینه کاوش مناطق جدید نفت و گاز و نیز همکاری در زمینه صادرات است.

شرکت پالایش نفت آبادان، پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه صنعت نفت و شرکت ملی مهندسی ساختمانی ایران و نیز شرکت دانش بنیان سیما صنعت رگا به نمایندگی از کشورمان در این نمایشگاه حضور دارند. 

مهندس سعید هاشم پور که به نمایندگی از شرکت پالایش نفت آبادان به سوریه سفر کرده می‌گوید، با توجه به توانمندی‌های شرکت‌های متخصص ایرانی در زمینه صنعت نفت و گاز و همچنین صدور خدمات مهندسی فنی در این زمینه این آمادگی را داریم که همکاری‌های خوبی با طرف سوری شروع کنیم.

هاشم پور افزود چشم انداز روشنی برای حضور در بخش صنعت نفت و گاز سوریه پیش بینی می‌کنم و امیدوارم که بتوانیم با قدرت در بازسازی تاسیسات زیرساختی نفت و گاز این کشور شرکت کنیم.

<div id="video-display-embed-code_11300326"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4279619/11300326?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما