شناسهٔ خبر: 67595977 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس حوزه آبریز کارون بزرگ:

رهاسازی آب سدهای برقابی طبق برنامه انجام می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس حوزه آبریز کارون بزرگ با بیان اینکه خروجی آب سدهای برقابی طبق برنامه انجام می‌شود، گفت: امسال از تمام سدهای حوزه کارون بر اساس برنامه تولید برق صورت گرفته و میزان خروجی و ذخایر سدها در مجموعه زنجیره کارون مطابق سال گذشته و برنامه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، فراز رابعی در خصوص برنامه‌ریزی مدیریت مخازن سدها افزود: همه ساله از ابتدای سال آبی (مهرماه) برنامه مدیریت منابع و مصارف سدهای کشور از جمله سدهای حوضه کارون تدوین و ابلاغ می‌شود. وی ادامه داد: در نتیجه مطابق برنامه، میزان خروجی سدها تنظیم می‌شود و بر اساس میزان بارش و آوردهایی که در نیمه اول سال رخ می‌دهد، ممکن است برنامه‌ریزی‌ها تغییر کند.

رئیس حوزه آبریز کارون بزرگ در شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: سال جاری در انتهای فروردین و ابتدای اردیبهشت‌ماه برنامه مدیریت منابع حوزه کارون به‌منظور تأمین نیاز آبی تابستان بار دیگر به‌روزرسانی شد.

رابعی گفت: امسال بر خلاف اینکه میزان آورد سال آبی سدهای زنجیره کارون حدود ۴ میلیارد مترمکعب از سال گذشته کمتر بود، اما با برنامه‌ریزی دقیق و رهاسازی‌های مطابق برنامه، در حال حاضر ذخایر و حجم آب این سدها مطابق سال گذشته است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته میزان آب موجود در مخازن برای انتهای شهریورماه به‌گونه‌ای است که ضمن رفع نیاز تابستان، برای فصل پاییز نیز در پایین‌دست حوضه آبریز مشکلی وجود نداشته باشد.

رئیس حوزه آبریز کارون بزرگ در شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: زنجیره کارون حدود ۷۵ درصد از نیروگاه‌های برقابی کشور را شامل می‌شود، این مخازن به‌صورت زنجیره‌وار آب رهاسازی شده را تبدیل به انرژی می‌کنند و در سد گتوند ذخیره می‌شود، در نتیجه بر اساس نیاز پایین‌دست در تابستان آبی رهاسازی صورت می‌گیرد.

رابعی خاطرنشان کرد: امسال از تمام سدهای حوزه کارون بر اساس برنامه تولید برق صورت گرفته است. میزان خروجی و ذخایر سدها در مجموعه زنجیره کارون مطابق سال گذشته و برنامه است. امیدواریم برای ذخیره مخازن در انتهای شهریور مشکلی نداشته باشیم و بتوانیم تأمین آب را در پایین‌دست به طور کامل انجام دهیم.

نظر شما