شناسهٔ خبر: 67595966 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمایت اکثریت صهیونیست‌ها از توافق صلح با حماس حمایت اکثریت صهیونیست‌ها از توافق صلح با حماس

نظرسنجی‌های جدید در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد اکثریت صهیونیست‌ها موافق توافق صلح با حماس هستند.

صاحب‌خبر -

شکاف عمیقی در کابینه رژیم صهیونیستی پیرامون توافق صلح با حماس به منظور تبادل اسرا شکل گرفته است. گرچه وزرای راستگرای افراطی به دنبال ادامه جنگ در غزه هستند، اما نظرسنجی‌ها از استقبال افکار عمومی برای رسیدن به یک توافق با حماس حکایت دارد. 

به گزارش الجزیره، نظرسنجی‌های جدید در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد اکثریت صهیونیست‌ها موافق مذاکره با حماس به منظور تبادل اسرا و نیز عقب نشینی کامل نظامیان این رژیم از غزه هستند. 

این نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۶ درصد از صهیونیست‌ها حامی توافق با حماس هستند. همچنین نزدیک به ۳۰ درصد موافق رسیدن به یک توافق با حماس به منظور استقرار آتش بس موقت در غزه هستند. 

در مورد جبهه شمالی و تقابل رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان نیز، ۴۲ درصد از صهیونیست‌ها خواستار رسیدن به یک راهکار سیاسی به جای استفاده از گزینه نظامی برای حل و فصل اختلافات با این جنبش هستند. ۳۸ درصد از صهیونیست‌ها نیز از گزینه نظامی علیه لبنان حمایت کرده اند حتی اگر این موضوع باعث آسیب جدی به اسراییل شود. ۱۰ درصد از پرسش شوندگان نیز بر ادامه تبادل آتش با حزب الله در مرز‌های شمالی در سطح فعلی تاکید کرده اند. 

کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو شامل احزاب راستگرای متعددی است. ۴۴ درصد از پرسش شوندگان بر این باور بودند اختلاف میان احزاب ارتودوکس و دیگر احزاب در کابینه نتانیاهو دلیل اصلی برای فروپاشی کابینه خواهد بود. 

حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و نیز وزرای افراطی همچون بتزالل اسموتریچ، وزیر دارایی و ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به شدت مخالف توقف جنگ در غزه هستند. این در حالی است که سایر احزاب سیاسی در سرزمین‌های اشغالی پس از ۹ ماه جنگ خونین، به دنبال خارج کردن ارتش رژیم صهیونیستی از باتلاق غزه هستند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب‌ها:

نظر شما