شناسهٔ خبر: 67595680 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۱۹۰ نفر شتر از بستر تالاب بین‌المللی هامون خارج شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از خروج چهارمین کاروان ۱۹۰ نفری شتر به همت یگان حفاظت محیط زیست و قرق‌بانان شهرستان زابل از تالاب بین المللی هامون خبر داد. مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از خروج چهارمین کاروان ۱۹۰ نفری شتر به همت یگان حفاظت محیط زیست و قرق‌بانان شهرستان زابل از تالاب بین المللی هامون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ محمدرضا علیمرادی روز سه‌شنبه اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست و قرق‌بانان شهرستان زابل با توجه به وسعت بسیار زیاد مجموعه تالاب‌های بین المللی هامون، در گشت زنی‌های روزانه و مستمر خود به ۲ کاروان شتر ۹۰ و ۱۰۰ نفری در هامون سابوری برخورد و بلافاصله اقدام به بیرون راندن آنان از این تالاب کردند.

وی ادامه داد: چرای بی رویه در داخل تالاب بین المللی هامون موجب نابودی پوشش گیاهی بستر تالاب می‌شود و پدیده گرد و غبار را با توجه به بادهای منطقه سیستان تشدید می‌کند، از اینرو یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل با کمک بخش خصوصی با تمام قوا و به صورت شبانه‌روزی در حال گشت زنی و مراقبت هستند.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، محیط‌بانان از اول سالجاری بیش از ۵۲۰ نفر شتر را از تالاب بین المللی هامون خارج کرده‌اند.

نظر شما