شناسهٔ خبر: 67594893 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

رئیس سازمان فضایی:

طی هفته‌های آینده آماده پرتاب ماهواره خواهیم شد

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: با تلاش مجاهدانه جوانان و دانشمندان ایرانی، هم‌اکنون ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب شده‌اند که مانند سال‌های گذشته روند پرتاب آنها طی خواهد شد و امیدواریم طی هفته‌های آتی مطابق هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد پرتاب‌های جدیدی باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر حسن سالاریه در اولین همایش بین‌المللی باتری لیتیومی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان، این همایش را فرصتی مناسب برای شکل‌گیری یک اجماع مشترک میان مراکز تحقیقاتی، علمی، دانشگاهی و صنعتی دانست و گفت: صنعت فضایی از یک سو یک مشتری بسیار جدی برای دستاوردها و محصولات سایر صنایع است و از سویی دیگر با تجاری‌سازی فناوری‌های اکتسابی در این حوزه و سرریز آن به سایر حوزه‌ها مانند صنعت خودروسازی می‌توان بخش مهمی از دغدغه‌ها و نیازمندی‌های کشور را مرتفع کرد.

رئیس سازمان فضایی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: صنعت فضایی طی چند سال اخیر جهش بسیار مثبتی داشته است و با حمایت‌هایی که از سوی دولت برای توسعه فناوری فضایی بومی انجام شد، سیر گذر فناوری فضایی از یک بخش تحقیقاتی به صنعتی آغاز شد.

وی افزود: طی این روند علاوه بر اینکه بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شد، پروژه‌های مختلفی نیز در حوزه‌های سنجش از دور و مخابراتی آغاز شد که به‌زودی به اتمام می‌رسد و با تعدد پرتاب‌های تحقیقاتی و عملیاتی و کسب موفقیت‌های بسیار مهم، فناوری پرتاب و در مدارگذاری ماهواره در مدارهای تا ارتفاع ۷۵۰ کیلومتر در کشور به تثبیت رسید که این مساله زمینه‌ساز افزایش شتاب رشد و توسعه صنعت فضایی کشور در سال‌های پیش رو خواهد بود.

به نقل از روابط عمومی سازمان فضایی، سالاریه با تاکید بر اهمیت توجه به صنعت فضایی کشور، افزود: رشدی که در صنعت فضایی اتفاق افتاده، می‌تواند پیشران توسعه و جذب و نگهداری نیروی متخصص در سایر حوزه‌ها و صنایع باشد. به فضل الهی و با تلاش مجاهدانه جوانان و دانشمندان ایرانی، هم‌اکنون ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب شده‌اند که مانند سال های گذشته روند پرتاب آنها طی خواهد شد و امیدواریم طی هفته‌های آتی مطابق هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی های انجام شده شاهد پرتاب‌های جدیدی باشیم.

نظر شما