شناسهٔ خبر: 67594888 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اتوبوس‌های ویژه اربعین مستقر شدند/ آغاز پیش‌فروش بلیت‌ها از ۶ مردادماه

اقتصادنیوز: یک مقام مسئول از پیش‌فروش بلیت‌های اتوبوس اربعین از ۶ مردادماه خبر داد و گفت: بلیت‌های اربعین به صورت اینترنتی به فروش خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، پوریا علیمردانی مدیر عامل سازمان پایانه‌های تهران از برگزاری نشستی باحضور خضری مدیر کل اداره راهداری استان تهران و مدیران دو مجموعه خبر داد و گفت: موضوعات مهمی از جمله نحوه ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های اتوبوسرانی خارجی، ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و پذیرایی از زائرین در پایانه‌ها و افزایش ظرفیت خدمت رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) در این نشست مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. 

خبر مرتبط
آغاز پیش فروش بلیت اتوبوس اربعین + جزئیات

اقتصادنیوز: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور آخرین خبرها درباره جابجایی زائران اربعین را اعلام کرد و گفت: ۲۰ روز قبل از اربعین، پیش‌فروش بلیت اربعین آغاز می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران، وی افزود: در این نشست، موضوع برقراری مسیر مستقیم تهران به نجف و کربلا به تهران با توجه به استقبال گروه کثیری از هموطنان عزیزمان در سال گذشته جهت شرکت در این مراسم گرانقدر به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد مقدمات استقرار این اتوبوس‌ها به فوریت آماده شود.

داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مجموعاً ۷ هزار دستگاه اتوبوس در سازمان راهداری امکان پیمایش مسافت‌های طولانی دارد، گفت: حدود ۱۴ دستگاه ناوگان در سازمان راهداری وجود دارد که تنها ۷ هزار دستگاه در وضعیت مطلوب قرار دارد که امکان پیمایش مسافت‌های بلند و متوسط را دارند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری در ادامه تاکید کرد: البته این ۷ هزار دستگاه برای جابه‌جایی زائرین اربعین کافی نیست و باید حدود ۲ هزار ناوگان دیگر به این تعداد اضافه شود تا به ۹ هزار دستگاه برسد.

وی افزود: همچنین حدود ۳ هزار دستگاه اتوبوس دیگر نیز برای جابه‌جایی مسافرین در مسیرهای داخلی کشور نیاز است و هم‌اکنون ۵ هزار دستگاه اتوبوس کسری داریم که با همکاری برخی از ارگان‌ها مانند نیروهای انتظامی، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها این کمبودها تا حد زیادی جبران خواهد شد.

به گفته باقر جوان؛ این قانون هم‌اکنون به وزارت‌خانه‌های متولی نهادهای ذکر شده ابلاغ شده و تا بتوانیم در بازه زمانی اربعین پاسخگوی نیاز ناوگان جاده‌ای کشور باشیم.

این مسؤول در پایان تصریح کرد: از ۶ مردادماه پیش فروش بلیت‌های اتوبوس اربعین حسینی از طریق اینترنت به فروش خواهد رسید و اگر ظرفیت مقصدی تکمیل شد، مسافران می‌توانند با ثبت نام در لیست انتظار بلیت اتوبوس، براساس الویت و تعداد سرویس فوق‌العاده در آن مسیر مجدد دایر خواهد خواهد شد.

نظر شما