شناسهٔ خبر: 67594590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه همدان: رسانه‌ها مطالبه‌گری صحیح را در دستور کار قرار دهند

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه رسانه ها مطالبه گری صحیح را در دستور کار خود قرار دهند،گفت: گاهی مطالبه یک حرف غیرواقعی و یا تهمت است بنابراین اگر مسئله ای در رسانه مطرح شود باید از صحت آن سنجیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز سه شنبه در دیدار با مدیران، سرپرستان، خبرنگاران و عکاسان خبری و فعالان رسانه ای فضای مجازی همدان اظهار کرد: متاسفانه خیلی از مسوولان ما هنوز رسانه را جدی نگرفتند در سال ۹۸ تشکیل قرارگاه رسانه ای مطرح شد اما تحقق پیدا نکرد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید برای حل مسایل و مشکلات مردم و رسیدگی به مطالبات آنان تلاش کنند، ادامه داد: رویکرد سیاسی رسانه ها برای مردم مهم نیست، مشکل مردم سفره آنها، اشتغال و مسکن است.

آیت الله شعبانی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها برای حل مشکلات استان، بر یک موضوع خاص وحدت داشته باشند و از مسوولان مطالبه کنند مشکل مسکن در استان باید حل شود و تفاوتی بین دولت‌ها و مسئولان برای این موضوع وجود ندارد.

امام جمعه همدان افزود: باورم بر این است که مشکلات موجود قابل حل است اما در نحوه مدیریت‌ها و بروکراسی در ادارات نیازمند اصلاحاتی هستیم و بر همین مبنا در اوایل دولت سیزدهم به شهید رئیسی عرض کردم که برای رفع مشکلات، باید نسبت به ساختارهای موجود تدبیر داشته باشید

وی در ادامه به هجمه های رسانه ای دشمنان علیه نظام و کشور اشاره کرد و با طرح این سوال که کدام کشور را می‌شناسید که این میزان هجمه تبلیغاتی رسانه ای علیه آن باشد؟،ادامه داد: شبکه های ماهواره ای رایگان با گویش های مختلف با تمام توان علیه ارزش‌ها، هنجارها، اعتقادات سیاست ورزی ها، مسوولان و مردم فعالیت می کنند اما کشور باتمام هجمه ها و تحریم‌ها انسجام خود را حفظ کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اثرگذاری فعالیت های رسانه ای و جهاد تبیین فعالان این بخش در کمک به حفظ ارزش ها و ارکان نظام، گفت: بخش قابل توجهی از حفظ نظام جمهوری اسلامی مدیون دین و مذهب ما و همچنین تلاش های فعالان رسانه ای و نهادهای اجتماعی کشور است.

میزان قابل قبول مشارکت انتخاباتی

آیت الله شعبانی موثقی میزان مشارکت انتخاباتی در شرایط کنونی اقتصادی را قابل قبول برشمرد و افزود: تلاش رسانه ها در ایجاد فضای خوب انتخاباتی چشمگیر بود و امیدواریم دولت جدید در حل مشکلات اقتصادی جامعه موفق باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه رویکرد حمایت از دولت منتخب جهت پیشبرد مسایل کشور خواسته مقام معظم رهبری است،گفت: همه ما وظیفه داریم در راستای موفقیت دولت گام برداریم، نباید فراموش کرد رویکرد نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری متفاوت اما مقصدی که باید طی شود واحد است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در کشور ما مردم‌سالاری دینی حاکم است و افکار مختلف در کنار هم منسجم می‌توانند عمل کنند.

آیت الله شعبانی موثقی اظهار امیدواری کرد در دولت چهاردهم مجموعه مدیران کارآمد، جوان، متخصص، کارشناس و بانشاط پای کار بیایند تا شاهد رشد و پیشرفت بیشتر کشور و استان همدان بود.

در پایان این مراسم، از پوستر جشنواره رسانه ای ابوذر بسیج رسانه استان همدان در سال ۱۴۰۳ رونمایی شد.

نظر شما