شناسهٔ خبر: 67594364 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نیمه شرقی و مناطق مرکزی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از پیش‌بینی وزش باد شدید طی ۳ روز آینده برای نیمه شرقی و مناطق مرکزی کشور، استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده‌اند و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور خبر داد که سبب ایجاد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. کارشناس سازمان هواشناسی از پیش‌بینی وزش باد شدید طی ۳ روز آینده برای نیمه شرقی و مناطق مرکزی کشور، استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده‌اند و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور خبر داد که سبب ایجاد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را توضیح داد و گفت: امروز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و ارتفاعات غرب کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب بارش‌ها به شکل رگبار و رعدوبرق، همراه با وزش باد شدید موقتی و گردوخاک آغاز خواهد شد.

وی افزود: برای روز چهارشنبه نیز مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی همین شرایط را خواهند داشت. علاوه بر این مناطقی از مازندران و گلستان و شمال هرمزگان نیز این شرایط جوی را تجربه خواهند کرد.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: در سایر مناطق کشور اما جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی ادامه داد: بارش‌های مذکور تا پایان هفته ادامه پیدا می‌کنند و برای روزهای پنجشنبه و جمعه شرق سواحل خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و خراسان شمالی این شرایط را خواهند داشت و در روز شنبه سواحل خزر و ارتفاعات البرز و مناطق شمالی و همین طور شمال شرق کشور بارش‌ها پراکنده خواهد بود.

وی در ادامه توضیح داد: وزش باد شدید طی ۳ روز آینده برای نیمه شرقی و مناطق مرکزی کشور، استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده‌اند و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود که ممکن است سبب ایجاد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا شود.

رفیعی ادامه داد: آب‌های تنگه هرمز و شرق دریای عمان و همین طور دریای خزر نیز امروز مواج و متلاطم خواهد بود و از امروز تا روز پنجشنبه نیز آب‌های دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز گفت: امروز برای تهران آسمانی صاف تا کمی ابری و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی ساعات این وزش باد شدید خواهد بود و بیشینه دمای تهران نیز به ۳۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما