شناسهٔ خبر: 67594357 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

عملکرد موفق شهرداری در وصول بودجه متمم

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: در هزینه‌های نقدی و غیرنقدی اعتبار ابلاغی ۱۴۴ هزار میلیارد تومان است؛ لیکن با تخصیص هفت هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان و پرداخت نقدینگی ۱۲ هزار و ۶۴۵ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۴۰ میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار دو درصد است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر، حبیب کاشانی در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۲ و دو ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه متمم بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری مبلغ ۱۰۴ هزار میلیارد تومان بود، اظهار کرد: درآمد‌ها در این متمم ۸۵ هزار و ۸۴۷ میلیارد تومان به میزان ۸۲ درصد، منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۱۲ هزار و ۱۵۱ میلیارد تومان معادل ۱۱ درصد، منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان معادل پنج درصد است.

وی افزود: در ۱۲ ماهه سال قبل ۱۱۶ هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان وصول شد که نسبت به وصولی کل بودجه متمم ۱۱۲ درصد است و شهرداری عملکرد موفقی در این زمینه داشته است. از این رقم مجموع عملکرد نقد ۱۰۵ هزار و ۶۰۱ میلیارد تومان و ۱۱ هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان غیرنقد بوده است.

کاشانی با بیان اینکه قرار بر اخذ تسهیلات هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بود که شهرداری دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است، یادآور شد: منابع حاصل از آورده شهرداری در پروژه مشارکتی در متمم بودجه حدود ۳۴ میلیارد تومان تعیین شده بود که ۲ هزار و ۹۷۱ میلیارد تومان ثبت شده و قابل تأمل است و باید در مورد آن توضیح داده شود.

خزانه‌‍دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دو ماه منتهی به اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ نیز مجموع منابع نقدی و غیر نقدی ۱۳ هزار و ۵۱۵ میلیارد تومان است که نسبت وصولی به کل بودجه هشت درصد است.

وی ادامه داد: در فصل اول موضوع درآمد‌ها باید در دو ماهه سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲۰ هزار و ۳۲۳ میلیارد تومان به حیطه وصول درمی آمد که ۱۲ هزار و ۲۶۷ میلیارد تومان معادل ۶۰ درصد وصول شده است.

کاشانی با بیان اینکه در منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای نیز باشد دو هزار و ۸۰۵ میلیارد تومان وصول می‌شد که مبلغ ۴۲۸ میلیارد تومان معادل ۱۵ درصد وصول شده است، خاطرنشان کرد: در منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی باید دو هزار و ۵۱۱ میلیارد تومان وصول می‌شد که مبلغ ۸۱۸ میلیارد تومان معادل ۳۲ درصد وصول شده است.

وی با اعلام اینکه باید در ۲ ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲۵ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان وصول شود که مبلغ ۱۳ هزار و ۵۱۵ میلیارد تومان وصول شده و به عبارتی درصد تحقق نسبت به بودجه مصوب ۵۳ درصد است.

خزانه‌‍دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بخش هزینه‌ای تملک دارایی مالی و سرمایه‌ای در مجموع ۱۲۰ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده است؛ لیکن با تخصیص اعتبار هفت هزار و ۱۹۷ میلیارد تومان و عملکرد ۱۳۹ میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۲ درصد است.

وی ادامه داد: در هزینه‌های نقدی و غیرنقدی اعتبار ابلاغی ۱۴۴ هزار میلیارد تومان است؛ لیکن با تخصیص هفت هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان و پرداخت نقدینگی ۱۲ هزار و ۶۴۵ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۴۰ میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار دو درصد است.

کاشانی گفت: بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۵۰ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان است که ۴۴ هزار و ۷۱۶ میلیارد تومان آن پایدار و ۱۰۶ هزار میلیارد تومان ناپایدار است.

انتهای پیام/

نظر شما