شناسهٔ خبر: 67594281 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی ارتش افتتاح شد 

 نمایشگاه دستاوردهای علمی و فنی نیروی دریایی ارتش در مرکز فرماندهی آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش در سیرجان افتتاح شد.  نمایشگاه دستاوردهای علمی و فنی نیروی دریایی ارتش در مرکز فرماندهی آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش در سیرجان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، نمایشگاه دستاوردهای علمی و فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، ظهرامروز با حضور سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا ، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی در مرکز فرماندهی آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش در سیرجان افتتاح شد.

سرلشکر موسوی پس از بازدید از این نمایشگاه گفت: این مجموعه ای نمایشگاه ، نمایشگاهی است از امید، نوآوری و نشاط که از ترکیب مقدس دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان و نخبگان و نیروی دریایی ارتش تشکیل شده است .

وی افزود : در این نمایشگاه آنچه که نیروی دریایی برای اقیانوس پیمایی در بخش آماد و پشتیبانی نیاز دارد با دست به دست هم دادن ساخته است و این یک موفقیت بزرگی است که مواردی که ما فکر می کردیم امکان پذیر نیست انجام شد .

فرمانده کل ارتش عنوان کرد :  خیلی از امکا نات و  نیازهایی  که سال های سال به نحوی وابسته بودیم با ابتکار همین دانشمندان جوان نخبگان و شرکت های دانش بنیان و دانشگاههای حوزه ارتش فراهم شد و امروز هم شاهد هستیم که الآن نمونه های بهترش را در اقیانوس نوردی  که مور نیاز بوده ساختیم وحتی در  به حد بهتر و بالاتربه خودکفایی رسیدیم.

سرلشکر عبد الرحیم موسوی گفت: در دریانوردی خیلی از چیزها را نیاز داشتیم اما به این نیازها عادت کرده بودیم و یا فکر می کردیم چنین جیزی امکان پذیر نیست که داشته باشیم اما حالا نه تنها نیازها برطرف شده بلکه به امکانات بیشتر هم دست یافته ایم و این تعامل در بخش های مختلف با همکاری نخبگان نیازها برطرف شد تا ماموریت های اقیانوسی بهتر با قدرت بالاتر انجام شود. 

 فرمانده کل ارتش گفت: واقعا جای شکر و سپاس دارد به درگاه خداوندو هرکسی از ملت ایران که بازدید از این نمایشگاه داشته باشد حتماامیدش بیشتر خواهد شد و امید واری و شوق آفرینی است هر غرفه ای که نگاه می کنید نشاط انگیزاست که باید به ملت ایران تبریک گفت.

سرلشکر عبد الرحیم موسوی گفت: به شکر خداوند  امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه هاو حوزه ها این پیشرفت ها را دارند و روزبه روز رشد و پیشرفت را در نیروهای مسلح با شکوه تر شاهد هستیم و می بینیم 

سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: به حمدالله روز به روز نیروهای مسلح در نظام و کشور اسلامی وضعیت شان رو به رشد هست و در صحنه های عملیاتی  خودشان را نشان میدهند مثل وعده صادق که در بعد قدرت نظامی، جمهوری اسلامی ایران خودش را نشان داد ، و می خواهم بگویم ما در همه زمینه ها و در حوزه علم و فنآوری الحمدالله آن تدابیر رهبری که فرمودند ارتباط مراکز علمی ، پژوهشی و دانشگاهی با مراکز صنعتی از جمله نیرو های مسلح بیشتر باشد نتایج خوبی را داشته و آن هم اقتدار و خودکفایی در همه زمینه ها است.

وی افزود : علم و فناوری و رسیدن به خودکفایی آغاز شده  و موفق بوده و دربخش های مهمی به نتیجه رسیده است که بخش کوچکی اش را امروز در این نمایشگاه دیدیم و این توانمندیها فراتر از نیاز خود نیروهای مسلح هست که یک توانمندی علمی هست که می تواند در همه بخش های مرتبط علمی ارائه شود و مورد استفاده قرارگیرد.

سردار شیرازی گفت: خیلی از نخبگان کشور امروز بکارگیری شدند و ازاستعداد و نگاه و  فکرشان استفاده می شودو باعث افتخار هست که جوانان ما فرصت علمی پیدا کردند و کار علمی شون را می توانند در صنایع مختلف ببینند. 

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا اشاره ای هم به توان نظامی نظام اسلامی کرد و گفت : در عملیات وعده صادق به تعبیر حضرت آقا باید قضایا را ما تقسیم کنیم به قبل عملیات و بعد عملیات نگاه کنیم آن وقت می بینیم که اقدام بزرگی که انجام شد حقیقتا توانمندی نظام اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را نشان داده شد که این بخشی از توانمندی بود و اگر مقام معظم رهبری اراده بفرمایند و نیازباشد نیروهای مسلح توانمندی شون بیشترآشکار خواهد شد.

گفتنی است که دراین نمایشگاه بخش عظیمی از توانمدیهای آمادی اقیانوسی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهور اسلامی درراستای دستاوردهای ناوگروه 86 و همچنین جدید ترین تجهیزات دفاعی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا با رویکرد  تولید و خودکفایی به نمایش گذاشته است.

انتهای پیام/

نظر شما