شناسهٔ خبر: 67594247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان خبر داد

احداث بزرگترین خانه کودک و نوجوان استان اصفهان در پارک قلمستان

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه احداث خانه کودک و نوجوان پارک قلمستان با ۴۳۰۰ متر مربع زیربنا نیازمند اعتباری بالغ‌بر ۱۰۵ میلیارد تومان است، گفت: این مجموعه، بزرگترین خانه کودک و نوجوان در سطح استان است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا طبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه کودکان و نوجوانان به عنوان مهم‌ترین و یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه مورد توجه بیشتری قرار گرفته‌اند؛ بنابراین تعامل آن‌ها با محیط، از نظر شکل‌گیری شخصیت تا رشد جسمی و ذهنی آن‌ها، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی افزود: نیاز به تشخیص نوع ادراک کودکان از محیط فضاهای شهری امری ضروری به نظر می‌رسد؛ بر همین اساس کلان‌شهر اصفهان که نام آن در لیست شهرهای دوستدار کودک درج شده در صدد برآمده است که الزامات این طرح را پیاده‌سازی کند.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری این منطقه با هدف ایجاد فرصتی برای کودکان و نوجوانان در راستای شکل‌گیری منطقی شخصیت و تغییر محیط پیرامون آن‌ها اقدام به ساخت خانه کودک و نوجوان کرده است، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین مزیت این رویکرد، وفاق و همدلی همه متولیان امر است.

طبیبی گفت: در این راستا باید بستری مناسب برای رشد کودکان و نوجوانان در همه سنین وجود داشته باشد، لذا برخورداری از فضاهای شهری از شاخص‌ها و مؤلفه‌های شهر دوستدار کودک، یکی از شاخص‌های کلیدی توسعه پایدار شهری است.

وی ادامه داد: سطح و وضعیت برخورداری از فضاهای شهری نشانگر میزان توجه مدیران و متولیان امور شهری به علایق، نیازها و خواسته‌های قشرهای مختلف جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان، به عنوان سرمایه‌های انسانی آینده شهرها است.

احداث بزرگترین خانه کودک و نوجوان استان اصفهان در پارک قلمستان

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نکته‌ای که امروز به حد چشمگیری مورد توجه قرار گرفته است، کمبود و ضعف کمی و کیفی فضاهای آموزشی، ورزشی، تفریحی، بهداشتی و امنیتی مورد نیاز کودکان و نوجوان و کم‌توجهی به نظرات و خواسته‌های این قشر در طراحی فضاهای مختلف مورد نیاز آن‌ها است؛ این موضوع مانع تحقق‌پذیری اهداف شهرداری می‌شود و ضروری است با در نظر گرفتن تدابیر لازم تا حد قابل توجهی برطرف شود زیرا کودکان و نوجوانان سرمایه‌های اصلی آینده شهرها هستند و باید نیازها و خواسته‌های آن‌ها تا حد قابل توجهی برآورده شود.

طبیبی گفت: امروزه بیش از نیمی از کودکان و نوجوانان در شهرهایی زندگی می‌کنند که نیازهای جسمی، روان‌شناختی و اجتماعی آن‌ها مناسب نیست و این افراد آینده‌ساز که سرمایه‌های اجتماعی شهر هستند، نمی‌توانند با فضای شهر و جامعه ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: پروژه احداث خانه کودک و نوجوان پارک قلمستان با اعتباری بالغ‌بر ۱۰۵ میلیارد تومان با زیربنا ۴۳۰۰ مترمربع شامل چهار طبقه از جمله زیرزمین، همکف و دو طبقه مجزا می‌شود، همچنین این مجموعه دارای دو سالن آمفی‌تئاتر و مجموعه کلاس و کارگاه‌های آموزشی است و در پشت بام این ساختمان نیز یک بام سبز تعبیه خواهد شد.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان تاکید کرد: این پروژه از سیزدهم مرداد ۱۴۰۰ آغاز شده است و زمان بهره‌برداری از این پروژه بیستم اسفند سال جاری خواهد بود.

احداث بزرگترین خانه کودک و نوجوان استان اصفهان در پارک قلمستان

طبیبی با اشاره به اهداف احداث خانه کودک و نوجوان گفت: از اهداف احداث این مرکز می‌توان به ارتقای سلامت کودکان از طریق بازی و استفاده از بازی‌های خلاقانه استاندارد و مناسب، آموزش و تقویت مهارت و سبک زندگی سالم برای کودکان از طریق بازی و استفاده از بازی‌های مناسب و افزایش خلاقیت مادران برای استفاده از بازی‌ها وشیوه‌های بازی برای کودکان و تعامل بین مادر و کودک اشاره کرد.

وی ادامه داد: پروژه خانه کودک و نوجوان اهداف دیگری همچون تقویت و توسعه مهارت زندگی و آموزش سبک زندگی سالم برای کودکان، همسویی با تغییر شهرداری از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی، هم‌افزایی با سایر بخش‌ها در سرای محله به‌منظور ارتقا و توسعه خدمات جامعه، کمک به خانواده‌ها و مادران در نگهداری و تربیت فرزندان از طریق ایجاد فعالیت‌های تفریحی، آموزشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی را نیز دنبال خواهد کرد.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه این خانه کودک، بزرگترین خانه کودک در سطح استان است، خاطرنشان کرد: این مرکز در پارک قلمستان خیابان امام خمینی (ره) واقع شده است.

نظر شما