شناسهٔ خبر: 67594143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رقابت بیش از ۵۷ هزار داوطلب خوزستانی در نوبت دوم آزمون سراسری

اهواز - ایرنا - دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان از رقابت ۵۷ هزار و ۶۰۵ داوطلب شرکت در آزمون سراسری نوبت دوم سال ۱۴۰۳ در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر رحیم پیغان روز سه شنبه در این خصوص بیان کرد: این آزمون صبح و عصر روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۲۱ و ۲۲ تیرماه امسال هم‌زمان با سراسر کشور در استان خوزستان برگزار می‌شود.
وی افزود: داوطلبان شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری امسال در گروه‌های «علوم انسانی»، «علوم ریاضی و فنی»، «هنر»، «زبان خارجه» و «علوم تجربی» به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که از مجموع ۵۷ هزار و ۶۰۵ نفر ۳۸ هزار و۴۴۰ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۱۶۵ نفر پسر هستند.
پیغان ادامه داد: در این دوره، آزمون گروه‌های «علوم انسانی» با حضور ۱۶ هزار و ۵۸۳ داوطلب و «علوم ریاضی و فنی» با حضور پنج هزار و ۷۰۲ داوطلب صبح روز پنج‌شنبه، آزمون گروه‌های «هنر» با حضور یک هزار و ۷۳۶ داوطلب و «زبان خارجه» با حضور سه هزار و ۵۵۵ داوطلب عصر روز پنج‌شنبه و آزمون گروه «علوم تجربی» با حضور ۳۰ هزار و ۲۹ داوطلب صبح روز جمعه برگزار می‌شود.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز، خاطرنشان کرد: همچنین این دانشگاه در آزمون سراسری امسال میزبان ۹ هزار و ۹۸۴ داوطلب است که از این تعداد پنج ‌هزار و ۵۵۵ نفر دختر و چهار هزار و ۴۲۹ نفر پسر هستند.
وی تصریح کرد: دانشکده‌های «علوم»، «کشاورزی»، «مهندسی»، «اقتصاد و علوم اجتماعی»، «ادبیات و علوم انسانی»، «علوم تربیتی و روان‌شناسی» و «الهیات و معارف اسلامی»، «عمران و معماری» و «علوم ریاضی و کامپیوتر» میزبان این داوطلبان خواهند بود.

نظر شما