شناسهٔ خبر: 67594131 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

طرحی که به جوانه زدن ایده‌های خبرنگاری کمک می‌کند

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، محمود رمضانی؛ معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح تربیت خبرنگار متعهد و انقلابی با عنوان جوانه‌ها در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

وی به اهداف طرح جوانه‌ها اشاره کرد و افزود: شناسایی استعدادهای جدید در حوزه روزنامه نگاری و خبرنویسی در رده سنی ۱۵ تا ۲۵ سال و تربیت خبرنگار متعهد وانقلابی، متخصص و حرفه‌ای و ترغیب کنشگران رسانه‌ای و ارتقای سطح کیفیت انتشار اخبار از جمله اهداف این طرح است.

رمضانی با بیان اینکه طرح جوانه‌ها از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی است، ادامه داد: علاقمندان در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال تا چهارم مردادماه مهلت دارند تا در این طرح ثبت نام کنند.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: دوره‌های آموزشی این طرح با دعوت از اساتید استانی و کشوری از ۲۰ مردادماه تا پایان شهریور ماه برگزار می‌شود و در مهرماه شاهد برگزاری آزمون‌های پایان دوره و اهدای گواهی خواهیم بود.

وی درخصوص مباحث آموزشی این طرح، یادآور شد: در طرح جوانه‌ها به مباحثی همچون خبر و گزارش نویسی، روزنامه نگاری کوله پشتی، تکنیک‌های مصاحبه، گرافیک و صفحه آرایی، پادکست و عکاسی پرداخته می‌شود.

 

نظر شما