شناسهٔ خبر: 67594020 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

ازبکستان ، شریک ترانزیتی افغانستان

صاحب‌خبر -

در مجمع تجارت ازبکستان و افغانستان، جنبه های مرتبط به توسعه بیشتر روابط تجاری بین این دو کشور مورد بحث قرار داد.

ازبکستان ، شریک ترانزیتی افغانستان
تین نیوز

در مجمع تجارت ازبکستان و افغانستان، جنبه های مرتبط به توسعه بیشتر روابط تجاری بین این دو کشور مورد بحث قرار داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابرنیوز، مامانبی عمروف معاون اول وزیر حمل و نقل جمهوری ازبکستان، خواستار ادامه کار برای تضمین حمل و نقل بی وقفه، تحقق کامل پتانسیل ترانزیتی کشورها و گسترش همکاری ها در زمینه حمل و نقل و لجستیک شد.

لازم به ذکر است که افغانستان یکی از حلقه های مهم در تضمین ارتباطات منطقه ای میان آسیای مرکزی و جنوبی است. در سال های اخیر حجم حمل و نقل کالا از طریق افغانستان افزایش چشمگیری داشته است. در سال ۲۰۲۳، حجم حمل و نقل بار در طول کریدور حمل و نقل چندوجهی “ازبکستان – افغانستان – پاکستان” نسبت به سال  ۲۰۲۱ در حدود ۱.۵ برابر افزایش یافته است.

ازبکستان نیز شریک ترانزیتی مطلوب برای افغانستان است. به منظور کاهش هزینه های حمل و نقل کالاهای افغانی از طریق خاک ازبکستان، مزایای متعددی برای حمل و نقل جاده ای و ریلی در نظر گرفته شد.

مامانبی عمروف معاون اول وزیر حمل و نقل ازبکستان ابراز امیدواری کرد که توسعه حمل و نقل دوجانبه و ترانزیتی باید برای هر کشور سودمند باشد و در این راستا در اسرع وقت، پرداخت های متقابل و برابر برای محموله از ازبکستان در افغانستان ارائه خواهد شد.

وی افزود: ما همچنان آماده‌ایم تا به طور مشترک توافقنامه ترانزیتی بین ازبکستان، افغانستان و پاکستان امضا کنیم و به توافقنامه چابهار بپیوندیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما