شناسهٔ خبر: 67593967 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برج آزادي ميزبان سوگواره هنر عاشورايي مي‌شود

صاحب‌خبر -
برج آزادي ميزبان سوگواره هنر عاشورايي مي‌شود
خبرگزاری آریا - سوگواره هنر عاشورایی از سوم محرم تا پایان ماه صفر (20 تیر تا 14 شهریور ماه) در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آریا برج آزادی؛ نمایشگاه سوگواره هنر عاشورایی شامل 56 پوستر با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با مفاهیم عاشورایی در کافه گالری، تالار آینه و تالار اقوام مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی برپا می‌شود.
همچنین در نمایشگاه عکس عاشورایی که با همکاری معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برپا می‌شود، 80 قاب عکس از آیین، فرهنگ و رسوم عزاداری شهرهای ایران به نمایش گذاشته می‌شود.
نمایشگاه نقاشی شامل 10 اثر فاخر از گنجینه هنرهای تجسمی برج آزادی و نمایشگاه اینفوگرافیک با معرفی اصحاب کربلا به صورت مفهومی از دیگر برنامه‌های این سوگواره هنری هستند.
بر همین اساس مراسم افتتاحیه این سوگواره هنری، 19 تیرماه مصادف با سوم محرم، از ساعت 16 با حضور مدیران فرهنگی و هنرمندان برگزار می‌شود.
اجرای تئاتر و نمایش میدانی، نی نوازی و موسیقی آیینی، پرده خوانی عاشورایی، چهارپایه خوانی، اجرای نمایش‌های هنری، کارگاه‌های هنری خط و نقاشی، موکب عزاداری و ... از برنامه‌های افتتاحیه این سوگواره هستند.
این رویداد با هدف گسترش و توسعه فرهنگ عاشورایی و با تاکید بر هنرهای آیینی برگزار شده و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن پرداختن به واقعه عظیم عاشورا و فلسفه آن است.
علاقه‌مندان می‌توانند از 19 تیر لغایت 14 شهریور همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 9 تا 20 از این سوگواره بازدید کنند.

نظر شما