شناسهٔ خبر: 67593951 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

شهری و روستایی

برکناری زاکانی از شهرداری تهران جدی‌تر شد

رییس کمیته نظارت شورای شهر گفت: شهردار در شورا موافقین و مخالفین جدی دارد و بنده صراحتا می‌گویم که منتقد ایشان هستم. در همین دوره مدیریتی عزل شهردار در شهر‌های دیگر اتفاق افتاده و چیز عجیبی نیست، اما با توجه به مدت زمان کم باقی مانده تا پایان مدیریت شهری، ممکن است عزل شهردار تبعاتی داشته باشد و اگر قرار بر تغییر باشد باید مراتب آن سنجیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، سوده نجفی در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در جلسه گذشته تذکری در مورد آذین بندی شهری تهران به مناسبت ماه محرم داشتم، گفت: پس از تذکر بنده اقدامات بهتر و بیشتری صورت گرفت که باید از اهتمام سازمان زیباسازی تقدیر کرد، اما از نکته‌ای سوء برداشت شده؛ بنده مخالف برافراشتن پرچم امام حسین (ع) نیستم و من در مورد عدم نصب این پرچم‌ها صحبت کردم.

وی افزود: در اعیاد رسمی، ملی و مذهبی می‌توان پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران را به تعداد بیشتر در فضا‌های مختلف نصب کرد و هیچ اشاره‌ای به جایگزینی این پرچم‌ها نشده است. متأسفانه برخی افراد و برخی مدیران شهرداری در تفسیر از این موضوع اشتباه برداشت کردند.

نجفی تأکید کرد: بهتر است افراد به جای اظهارنظر‌های زودهنگام در مورد آیین نامه‌های مربوطه تحقیق و مطالعه داشته باشند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم با بیان اینکه جایگاه‌هایی رسمی برای نصب پرچم داریم که سه اندازه دارد، یادآور شد: در تدوین قانون پرچم بنده حضور داشتم و می‌دانم که اندازه مصوب دارند. پرچم جمهوری اسلامی که مقابل وزارت خانه‌ها و سفارت خانه‌ها برافراشته می‌شود، در مواقع عزا نیمه بر افراشته می‌شود، اما در دیگر نقاط شهر برای اعلام عزا و شادی نصب می‌شود که استاندارد‌ها نیز رعایت نمی‌شود.

وی افزود: ما مصوبه‌ای برای پرچم‌های رسمی داشتیم که البته کسی دست به آن‌ها نزده است. ما مصوبه‌ای نیز در دوره چهارم داشتیم که در مورد پرچم‌های شهرداری در مناطق مختلف است. وقتی ۳۰ پرچم روی یک پل نصب می‌شود باید حتما یک مورد پرچم جمهوری اسلامی به عنوان شاخص وجود باشد.

ناصر امانی هم با بیان اینکه مشاهدات ما نشان می‌دهد که همه پرچم‌های مقدس جمهوری اسلامی از عرشه پل‌ها جمع آوری شده و حتی یک پرچم هم نیست، اظهار کرد: در گذشته تمام پرچم‌ها پرچم جمهوری اسلامی بوده که برداشته شده و به درستی پرچم عزا نصب شده، اما می‌توانستند یک پرچم جمهوری اسلامی را همچنان نصب مگه دارند تا این موضوع پیش نیاید که تعارضی و تناقضی بین این دو پرچم وجود دارد. امیدواریم این روند اصلاح شود.

وی با بیان اینکه ما تماس‌های زیادی درخصوص اتوبوس‌های خطوط تندرو داشتیم، تصریح کرد: دستگاه‌های کارتخوان در ایستگاه‌ها یا وجود ندارند یا فعالیت نمی‌کنند. این موضوع در خط میدان راه آهن تا تجریش که یکی از مهمترین خطوط است و بیشترین حجم مسافران را دارد، دیده می‌شود.

امانی همچنین خاطرنشان کرد: شهروندانی که مقید هستند می‌گویند شماره حسابی اعلام شود تا مبالغ را پرداخت کنند. راننده‌ها هم حق دریافت پول نقل را ندارند و مردم نیز پول نقد به همراه ندارند. مدیرعامل سازمان فاوا گفت که این مسئولیت بر عهده آن‌ها نیست و درست است و باید معاونت حمل و نقل و ترافیک امکانات را خریداری و نصب کند.

وی افزود: آیا این موضوع در تراز شهرداری تهران که مدعی است هوشمندسازی را توسعه داده، است؟ از شهرداری می‌خواهیم هرچه سریعتر این دستگاه‌ها را نصب و مشکل را حل کند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بر اساس آنچه پرسیدیم گفتند قطعی دستگاه‌ها نادر است، یادآور شد: شرکت واحد اتوبوسرانی باید دستگاه‌ها را نصب کند و گزارش آن را سریعتر تهیه و ارائه کند. هم فاوا و هم شرکت واحد از هم در این مورد گلایه داشتند. ما تذکر کتبی می‌دهیم که موضوع را حل کنند.

در این جلسه مهدی اقراریان هم با اشاره به رفتار‌های شهردار تهران در عرصه‌های گوناگون، اظهار کرد: اگر آقای زاکانی کار خوبی را انجام بدهند، روی شورا اثر دارد و قطعا رفتار‌ها روی شورا بی اثر نیست.

وی افزود: وقتی شهردار اصطلاح طلبان در زندگی شخصی خود با مشکل مواجه شد و اتفاقی تلخ افتاد، اینگونه نبود که روی شورا و شهرداری اثر نگذاشته باشد و اقدامات و رفتار شهردار در تمامی عرصه‌ها بر شورا و شهرداری تأثیر می‌گذارد و مردم نمی‌بینند که چه کسی به آقای زاکانی رأی داده یا نداده و چه کسی مخالف است و یا موافق؟ به آقای زاکانی در خصوص رفتار‌ها تذکر می‌دهیم

اقراریان با بیان اینکه‌ای کاش شهر تهران همچون ایام انتخابات در نظافت مورد توجه قرار می‌گرفت، تصریح کرد: شهرداری در خصوص قرارداد دو میلیارد دلاری جلسه‌ای برگزار کرد و ابهاماتی که وجود داشت توضیح داده شد و برطرف شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شهروندان از شرایط تهویه در مترو به ویژه خط ۲ مشکل داشتند که باید این مسئله برطرف شود.

اقراریان با بیان اینکه نمی‌توان نسبت به دغدغه ۱۵۰ هزار هموطن در مورد شهردار تهران بی تفاوت بود، یادآور شد: انتخاب و عزل شهردار بر عهده شوراست و مطابق قانون عزل آقای زاکانی به ۱۴ رأی نیاز دارد. اگر هموطنان این موضوع را دنبال می‌کنند باید اعلام کنم که شهردار در شورا موافقین و مخالفین جدی دارد و بنده صراحتا می‌گویم که منتقد ایشان هستم. در همین دوره مدیریتی عزل شهردار در شهر‌های دیگر اتفاق افتاده و چیز عجیبی نیست، اما با توجه به مدت زمان کم باقی مانده تا پایان مدیریت شهری، ممکن است عزل شهردار تبعاتی داشته باشد و اگر قرار بر تغییر باشد باید مراتب آن سنجیده شود.

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی

نظر شما